Kotten protesterar

Vi köpte vår vackra vagn för ganska många månader sedan och sen dess har den stått uppställd både här i lägenheten och i den förra. Jag har tittat på den lite då och då och fantiserat om hur det kommer vara att köra runt min lilla bebis i vagnen. Och det visar sig nu att jag får fortsätta fantisera om detta. Kotten gillar inte att ligga i vagnen.

Om vi går ut med honom försöker vi alltid göra det när han sover. Några gånger har det fungerat, men ofta tar det ungefär två sekunder och så ligger han där och gluttar med sina små sköldpaddsögon. Han är tyst hela väggen ut i trapphuset och ner i hissen, oftast också ut på gatan. Men sen börjar det. Skrik och protester som ju tydligen säger att han inte tänker vara utomhus om inte någon bär honom eller han har en tutte i munnen.

Så vi får väl se hur många gånger jag kommer kunna köra runt honom i vagnen. Om han får bestämma blir det nog väldigt få.


Kommentarer:
Postat av: Västmanländskan

Så synd på den fina vagnen. Min brorsdoter var likadan - ville inte ligga ner. De skaffade en bärsjal och den bodde hon nästan i det första året.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits