mrspitepalt och jättemagen

"Vilken stor mage du har fått!" säger den pinnsmala eleven förtjust. "Tack" säger jag och går vidare. När jag sedan berättar för en av mina kollegor att en elev tyckte magen hade blivit så stor spär hon på det hela med att prata i tio minuter om att den faktiskt är ganska stor och herregud är det verkligen tre månader kvar?! Jag vet inte om jag tycker den är så stor. Jag ser ju inte ut som en sköldpadda som tagit på sig skalet åt fel håll. Bara stor och rund, men inte enorm. Strunt samma, jag tycker min mage är fin!


Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Jag lovar att aldrig säga att någon gravidmage är stor! Gravidmagar är fina.

Postat av: Erika

Jag är avis på dig, är själv bara i v 8 och ser fram emot lite mage (nu ja, säger du säkert ;-))

Förstår inte heller varför folk ständigt ska ha åsikter om allt. Du är säkert helt normalt stor, och väldigt fin! *avis*

2008-03-04 @ 13:33:08
Postat av: Nilla

Jag har inte sett din mage, men kan helt klart säga att du absolut inte ska ta åt dig, jag tycker du har en härlig formulering "Skalet åt fel håll" skrattade högt när jag läste det. När jag var gravid med andra barnet var jag enorm redan i 4 månaden, men so what, vad ska man göra åt det, banta? Alla är vi olika.

Må gott o njut av din graviditet!!

2008-03-04 @ 16:34:18
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com/
Postat av: mrspitepalt

Evasleva - jag har säkert sagt så själv till någon tidigare. Men aldrig mer. Men det som förvånar mig är att damer gör det, damer som också varit gravida.

Erika - jag var likadan. Ville ha stor mage, och är faktiskt ganska nöjd med den nu. Men jag blir mest chockad över att folk säger så mycket knasigt. Snart är du där! Det går så fort.

Nilla - jag vet inte, den är nog rätt normal tror jag. Inte för stor och inte för liten. Dessutom bryr jag mig inte. Så länge Kotten har det bra. Blir mest förvånad över alla knasiga kommentarer.

2008-03-04 @ 18:42:20
Postat av: Ewa

Men vad fan. Det är som att folk liksom njuter av att ÄNTLIGEN få säga det man inte får säga - att någon har blivit stor. Jag kan sätta
1 miljon att du är skitsnygg. Och de som har varit gravida och säger sådär var säkert såna gigantmammor när de fick sina barn och är bara missunnsamma. ( förlåt att jag tar i men jag blir så less!!! du är ju bäst.)

2008-03-04 @ 23:07:15
URL: http://www.kafferepet.wordpress.com
Postat av: Evasleva

haha, jag tror Ewa har rätt! Folk är tyvärr ibland mer småsinta än man tror...

2008-03-05 @ 15:24:13
URL: http://www.evasleva.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits