Palten letar bostad...

Palten har en dröm att vi någon gång ska äga ett sommarhus. Kanske bara något litet torp någonstans. Det behöver inte ens ha rinnande vatten eller elektricitet, har man riktig tur är det till och med utedass. Jag delar inte denna dröm. Jag gillar inte bondromantik eller furuväggar. Jag gillar inte helvit inredning eller kopparkittlar på väggarna, och jag gillar definitivt inte utedass!

Därför blir jag extra nervös när jag kommer in i arbetsrummet och han sitter vid datorn och tittar på
Blocket. Rubriker som "Kvarn finns att plocka ner och forsla bort" och "Ensligt hus vid sjö" får mig inte att bli överlycklig precis. Vem tror han att han är gift med? Den huvudlöse ryttaren? Och hur tänkte den som ville sälja sin stuga när han eller hon skrev "Ensligt hus vid sjö"?! Det skriker ju skräckfilm och galna mördare med motorsåg.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits