Vår Karelin-Kotte

Vi har precis varit hos barnmorskan och jag har insett att mina och Paltens jättegener har skapat en Karelin-bebis.

När vi var där i veckan 26 vad symfys-måttet 25 cm. Då hade vi inte vår vanliga barnmorska för hon var på semester. Idag var hon tillbaka och mätte magen, och då visade måttbandet 31 cm, och jag går in i vecka 30 i morgon! Det är ju enormt. Min kompis fru Bratwurst ligger två veckor före mig och hennes mage är 29 (sorry att jag outar din magstorlek Bratzen, hoppas det är ok?). Vår barnmorska sa då att den andra barnmoskan brukar vara lite snål när hon mäter. Sen sa hon också "ja, det är ju ingen liten bebis ni har där".

Antingen är bebisen jättestor och kommer vara med på bild i tidningen, eller så såg de fel på ultraljudet och vi är egentligen i vecka 35 och bebisen kommer födas när jag är mitt uppe i att vakta nationella proven eller nåt.

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

ÄSch, min barnmorska berättade att man ska vara snål när man mäter, alltså dra åt lite. Det är ju livmodern man mäter, inte bebisen, du kan alltså ha en stor livmoder i framvägg men en helt normalstor bebbe!

Postat av: mrspitepalt

Ja, vår barnmorska sa ju att den andra bm brukade vara snål när hon mätte. Men vilket mått ska man lita på då? Morr! Alla barnmorskor borde mäta på samma sätt.

2008-03-20 @ 20:49:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits