Hur stor skalle tror de att jag har?

Jag blir alltid lika facinerad när elever kommer fram till en i korridoren och frågar vad de fick för resultat på något prov de skrev för tre veckor sedan. Jag har sju klasser. Varje klass innehåller mellan 17 och 27 elever. Tror de på fullaste allvar att jag går omkring med alla deras provresultat memorerade i hjärnan? Så spännande information är det ju inte.

Det är dock främst ettorna som kommer och frågar. Antingen är treorna så mogna så de inser att deras provresultat inte är den viktigaste informationen i världen för mig, eller så har de redan frågat lärare tillräckligt många gånger och inser att det inte tjänar något på att fråga.

Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Men det är väl en underbar inställning till livet! *not* Att se sig som universums absoluta mittpunkt och att allt kretsar runt just dem ;-)

Postat av: mrspitepalt

Är det inte typiskt för tonåringar?

2008-05-13 @ 11:04:50
Postat av: Skolfröken

Men gud, sånt där blir jag så sur på. Det är nästan ännu värre när de kommer och frågar vad de har nästa lektion. SOM OM JAG MEMORERAR ALLA MINA 110 ELEVERS INDIVIDUELLA SCHEMAN?????

2008-05-13 @ 20:41:25
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com
Postat av: mrspitepalt

En annan klassiker är när de frågar var en annan lärare är. Som om man skulle ha ett inbyggt lärar-GPS som talade om var alla kollegor befann sig just då.

2008-05-14 @ 18:24:53
Postat av: Skolfröken

Nu är det en sur gymnasieelev som kommenterat hos mig, visste du till exempel att vi lärare inte borde vara lärare om vi inte vill rätta på helgen? "Om vi nu ändå inte har något annat för oss".

MORR!

2008-05-14 @ 21:35:25
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com
Postat av: Ewa

Jag vaktar nationella prov i engelska. Gäsp

2008-05-15 @ 09:17:52
Postat av: mrspitepalt

Skolfröken - Jag var tvungen att bita mig väldigt hårt i läppen för att inte skriva tusen arga saker till tonåringen. De är ju inte kloka! Världen kretsar kring dem och inget annat.

Eva - näe, vad trist!

2008-05-15 @ 12:00:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits