Nix!

Har någon provat Nix? Jag skaffade det för några veckor sedan men de ringer ändå. Jag vet inte om det har att göra med att vi flyttade nyligen och fick nytt telefonnummer eller så ringer de oss för att de vet att jag inte kan säga nej tack i telefon. Sen vi flyttade in har de ringt om fyra olika tidningsprenumerationer, två bokklubbar, rakhyvlar, två sorters trosor och nu precis ringde de och skulle lura på Palten kalsonger. Men när han inte var hemma fick han stackars fru bestämma. Aldrig kommer man undan. Dessutom har de ringt och ställt frågor några gånger också, olika undersökningar.

Av totalt tio erbjudanden har jag tackat ja till sex och av dessa var det var noll jag verkligen ville ha. Jag trodde nix skulle göra susen, men icke! Varför väljer man att jobba som telefonförsäljare? Vill man någonsin bli uppringd av en sådan? Nix!

Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Tror att det tar ett litet tag för själva registreringen att få effekt. Sen kan man aldrig skydda sig mot de klubbar etc som man varit medlem i en gång. De är undantagna från nix-regeln.



Så tyvärr skulle man kunna säga att ju fler du säger ja till ju fler kommer att fortsätta att trakasera dig....



Och jag håller med. Jobb som telefonförsäljare står nog längst ner på min lista. Absolut längst ner.



kram

Postat av: mrs pitepalt

Jag får väl träna på att säga nej då. Men det är svårt.

2008-11-03 @ 11:28:57
Postat av: Västmanländskan

Ja, precis som Snäckan säger så tar det ett tag innan Nix:en träder i kraft. Och det är så att företag där du är kund eller har varit kund fortfarande får ringa til dig, MEN du kan alltid säga åt dem att du inte vill att de ringer. Jag arbetar själv med produkter som makandsförs via telemarketing och alla kundsystem har en "ruta" (eler liknande) som man kan kryssa i så att den kunden inte kommer med när man har en telefonkampanj. Hos oss kan man välja bort telefonsamtal, men få postal reklam om man vill. Eller välja bort allt. Det är din rättighet så det kan du alltid säga när de ringer.



Vi anänder telemarketing för att det funkar (hur konstigt det än kan låta) och de flesta av våra kunder som köper den vägen är nöjda.



Men själv är jag nixad - avskyr telefonförsäljare ;)

2008-11-03 @ 18:20:45
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com
Postat av: Evasleva

jag har också hört att om du tackar ja till ett erbjudande fast du har nix (fast de ju egetnligeninte skulle ringa) så försvinner du ur Nix-registret.

kolla igen att du verkligen är med där.

Sen om det ringer nån. Så säger du bara - Jag är faktiskt anmäld till Nix. Sen lägger du på!

Vi är också nixade och jag tycker att det funkar bra.

2008-11-05 @ 16:39:12
URL: http://evasleva.blogg.se/
Postat av: Miia

Nix gäller bara mot telefonförsäljning, alltså inte mot marknadsundersökningar. Så de kommer fortsätta att ringa ändå...

2008-11-07 @ 10:53:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits