Tack... eller jag vet inte?

Jag har alltid tyckt att det är svårt att ta emot komplimanger. När vi åkte till Piteå på höstlovet flög vi ihop med Paltens syster och hennes kollega och Paltens syster berättade för sin kollega att jag hade en "jättebra blogg". Vad säger man då? Säger man ja låter det som om man själv tycker att det är en jättebra blogg, säger man nej låter det som om man inte vill att folk ska veta att man har en blogg eller att man inte vill att just den personen ska gå in och läsa och säger man ingenting verkar man vara en trulig tonåring som fiskar efter uppskattning. Typ jag väger två kg men säger att jag är sååååå tjock bara för att andra ska säga att man inte är det.

Jag blir jätteglad när någon säger något positivt om mig eller min blogg, men jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta det. Komplimanger om Kotten är däremot lätta att ta emot, för där håller jag alltid med. Ja, visst är han söt. Ja, absolut han är väldigt begåvad som kan göra pruttljud med munnen. Ja, säkert kommer han bli president eller kung eller Brodwaystjärna när han blir stor.

Hur tar ni emot komplimanger?

Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Åh, jag tycker också det är jättesvårt att ta emot komplimanger. Lite lättare är det dock om man får dem via mail eller kommentarer på bloggen men "in real person"....



Hade en övning på en kurs en gång där vi fick sitta inför hela gruppen och så skulle man kolla resp person i ögonen medan de sa en bra sak om en. Det var ju enbart positiva saker men OJ vad svårt det var!!!



Kram



Kram

Postat av: Skolfröken

Är helt värdelös på att ta komplimanger. "Nej, inte alls" säger jag bara och vill helst lägga mig ned och skämmas ihjäl.



Fast du har en toppenblogg Mrs P- det kan du inte förneka! Min favvis faktiskt!

2008-11-11 @ 20:43:50
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: mrs pitepalt

Snäckan - Håller med, via nätet är lättare. Men den där övningen lät ju läskig. Fast bra säkert.



Skolfröken - Äsch den här gamla trasan.... Din är också toppen! Fast nu lät det ju som om jag höll med och tyckte min var toppen. Din är toppen!

2008-11-12 @ 10:12:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits