J-a BVC!

Jag är arg på min BVC, eller Kottens är det väl egentligen. Hur kan man bara bestämma att det inte ska vara någon mammagrupp mellan juni och januari, bara för att BVC ska omvandlas i januari? Det är ju hur många mammor som helst som blir utan mammagrupp. Däribland denna mamma. Denna mamma som nu istället blir ivägtvingad på babyrytmik där hon måste dansa och lära känna andra mammor. Denna mamma som måste gå på öppna förskolan där alla känner varandra och ingen pratar med henne. Denna mamma som idag fick prata med en av fröknarna som kom fram och satte sig hos henne och pratade en lång stund. Hon såg väl att jag var helt ensam och utstött. Jag är ett mobbat barn som fröken får ta hand om!

Jag gillar inte såna här påtvingade umgängesformer. Jag vill bara sitta hemma och titta på tv-serier på dvd om det är det som är alternativet. Och King Lear, kom inte med det där att Kotten behöver lära känna andra barn. Han är tre och en halv månad, han skiter i de andra ungarna. Han kommer lära känna folk på dagis. Mammorna går bara dit för sin egen skull. Och den här mamman vill skita i det för sin egen skull. Borde hon inte få det då?

Kommentarer:
Postat av: King Lear

Men hallå, ska jag få mig en släng av sleven bara för att BVC är bajs där du bor! Det är i alla fall mer synd om mig, för jag tvingades fika med två människor jag aldrig träffat förr, prata och verka kompetent och intelligent och dessutom äta RUSSINKAKA!Jag har ju russinfobi. Men eftersom jag var tvungen att ge sken av någon form av professionalism så var det bara att tugga i sig eländet. Jag har ännu inte hämtat mig.

2008-10-01 @ 21:32:17
Postat av: Karin

Äh skit i dom och gör som du vill!

Postat av: Barbasyster

Hellooo King Lear, det är straffet för att du brukar tvinga iväg dina systrar på saker de inte vill göra. Russinkaka....hujeda mig!

2008-10-01 @ 22:08:18
Postat av: King Lear

Barbasyster och fru Palt, ni kommer att tacka mig när ni blir vuxna!

2008-10-01 @ 22:37:12
Postat av: Snäckan

Men det är klart att du ska göra precis som som du vill och känner för!! Om du föredrar DVD, kör på det!



Självklart har inte kotten så mycket utbyte av ÖF just nu men om några månader ska du se att det blir skillnad.



Stor kram blä för BVC

2008-10-02 @ 08:53:52
URL: http://snackansdagar.wordpress.com
Postat av: mrspitepalt

Tack för stödet! Idag dvd:ar vi oss hela dagen. Eventuellt går vi en sväng på stan. Kanske...



King Lear, allt är förlåtet! Ingen människa någonsin har gjort något så illa så de förtjänar russinkaka, speciellt inte du. Russinkaka måste vara Guds straff till människorna.

2008-10-02 @ 09:41:34
Postat av: Skolfröken

Äsch, bvc är inte så mycket att ha, se min blogg :-( De verkar dumma de där andra mammorna, som inte pratar med dig, morr på dem!!!



Jag kollar också på dvd hela dagarna, jag försöker dämpa mitt dåliga samvete med att förklara handlingen för Skolbebisen: "Det där är Mr Big, han och Carrie var ihop förut, men nu är han gift med en annan tjej". Sen får jag dåligt samvete för att hon får titta på Sex and the City. Det är väl knappast lämpligt för ett barn? Jag brukar vända bort henne under de värsta Samantha-sex-scenerna ;-)

2008-10-02 @ 19:14:31
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits