mrs Pitepalt och Kotten på nya äventyr

Idag har Kotten och jag varit ute på äventyr. Vi har åkt tåg och varit i Stockholm. Väl där har vi shoppat, gått omkring, lunchat med King Lear, bajsat ena byxbenet fullt ( Kotten alltså), kräkts en stor pöl i en soffa på stora Åhléns restaurang (återigen Kotten), torkat upp kräks ur soffan och fått med en massa annat gammalt junk (det var jag) och druckit kaffe. Det har varit mycket trevligt. Fast nu när jag kom hem uptäckte jag att de glömt ta bort larmet på ett par byxor jag köpt till Kotten. Affären finns inte här så jag kan inte gå dit förrän tidigast lördag. Tänk om de tror jag stulit byxorna och så kastar de mig i fängelset och så blir Kotten moderslös. J-a Kappahl!!

Okej, jag överdriver kanske en smula. Men irriterande är det.

Jag måste ju visa mina fynd också. Eller fynd och fynd. Det största fyndet var nog det jag gjorde när jag kollade saldo på mitt konto. Jag hade dubbelt så mycket som jag trodde jag skulle ha, ett misstag som ialla fall inte jag  gör särskilt ofta. Men nu hade jag gjort det och det kände jag att jag genast var tvungen att rätta till. Så det gjorde jag i och med dessa
kläder utan larm och med
Pyssel till Kottens dopinbjudningar och tackkort
och den vackra, vackra vaxduk jag gått och suktat efter i flera månader nu så vacker!

Jag köpte trosor också. Men jag tror inte någon vill se dem. Dessutom tror jag inte dataskärmen är tillräckligt stor för att visa trosorna i sin helhet.

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Men lät inte larmet när du gick ut ur affären?? Mycket fina inköp var det måste jag säga.



Trosorna: :-)

Postat av: Barbasyster

Själva stringdelen av trosan borde väl få plats ändå....?

2008-09-04 @ 21:53:12
Postat av: mrspitepalt

Skolfröken - Nej, larmet gick inte. Så vi får hoppas att det inte gör det när jag går in i en affär och försöker byta heller. Det är ju skräcken. Å tack! Men du kan ju köpa så mycket mer sött till Skolbebisen. Det finns ju alltid mycket sötare flickkläder oavsett vilken affär man går in i.



Barbasyster - Du glömmer bort att vi inte är jämnåriga och att jag inte har någon fyra-år-för-tidig-40-årskris. Därför kan jag ha vanliga sköna trosor eftersom jag bara visar dem för Palten, och inte för alla mina grannar.

2008-09-05 @ 08:47:33
Postat av: Snäckan

Härliga mjuka kläder! Och den där vaxduken gillar jag också även om priset kunde ha varit bättre.



Kram

2008-09-05 @ 10:42:24
URL: http://snackansdagar.wordpress.com
Postat av: mrspitepalt

Ja, man önskar man själv kunde ha så där mjuka kläder och vara lika fin. Och priset är saftigt. Men jag hade presentkort, så då känns det alltid lite billigare.

2008-09-05 @ 10:51:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits