mrs Pitepalt morrar

Ni som läser denna blogg och känner mig på rikt vet att jag ibland kan bli en smula irriterad på saker, människor eller företeelser. Vissa gånger är det befogat, och andra är det kanske lite överdrivet. Ofta är jag inte heller så arg som det verkar, jag gillar bara att morra. Men efter att ha spenderat en halv dag i ett väldigt varmt Stockholm med lite halvkinkig Kotte inser jag att det finns mycket i Stockholm man kan irritera sig på. Säkert skulle detta vara lika irriterande hemma i lilla staden, men här finns så många fler människor, så det finns så många fler att irritera sig på. Till exempel:
- Människor som har bråttom till något viktigt, viktigt ställe och måste gena in framför vagnen. De har nyligen gått bredvid och sedan skuttar de in precis framför. Det märkliga är alltid att när de sedan är framför vagnen så går de inte snabbare än vad jag gör. Så resultatet blir att jag först måste stanna vagnen hastigt eftersom de kommer sättande som någon sabla Lille Skutt, och sedan får jag ändå snigelgå bakom dem flera kvarter (eller okej då, meter, för sen går jag om, moahaha!). 
- Andra man irriterar sig på är sådana som går framför en när man går över övergångsstället och vill gå på den platta delen. De har stora platta fötter som lätt kan lyfta upp till trottoarkanten och jag har runda däck och en sovande Kotte. Varför måste de gå på den platta delen?
- Att alla har Bugaboo-vagn. Är de superbra, eller? Jag fattar inte. Det kanske är annorlunda i andra stadsdelar, men i Vasastan har verkligen varenda människa en Bugaboo. Det är som när man gick på högstadiet och alla hade Champion-luvtröja och uppklippte jeans. Är det inte trist att ha precis samma som alla andra? Sorry, alla som har Bugaboo, ni är säkert jättesnälla och rara, jag skulle nog inte irritera mig på detta om det inte var för alla som skuttade in framför min vagn. När jag väl börjar kan jag inte sluta. Det är mer som en fråga, en stilla undran.
- Fast det har också lite att göra med irritationen över människor som inte flyttar sig när man kommer med vagn. Detta gäller även andra mammor, ofta dem med Bugaboo som ser trendiga och smala ut. Jag menar inte att människor ska flytta på sig utan anledning, men om de ser att de står i vägen och de kan flytta på sig, men väljer att inte göra det och bara låtsas som om det regnar. Då blir jag irriterad!
- Jag blir även irriterad på kärringar som måste kommentera saker angående ens barn. Det här har
Skolfröken bloggat om tidigare. Kärringar som vet vad som är fel. "Han är trött, han vill nog ha mat, han fryser om fötterna det är därför han hickar." Igår när jag gick till tåget var Kotten supertrött, men ville inte somna utan bara skrek. Gallskrek hela vägen till tåget. Han hade ätit precis innan vi gick och fått ny blöja, så jag visste att det bara handlade om att han inte ville ligga i vagnen. Men så går vi förbi tre kärringar. "Oj, det var en ledsen bebis!" Nähä, det hade inte jag märkt. Jag trodde han var superdupe- glad och lycklig. De menar säkert inget illa, men det är ändå irriterande. Sluta kommentera! Varför gör de det? Är det bara för att tycker de har levt längre än man själv. Jag går ju inte omkring och ordbajsar ur mig saker lite allmänt så där. "Oj, det var en ful jacka!", "Usch, vilken trist liten kort tantfrisyr!", "Nämen ojdå, vad mycket parfym man kan ha på sig!" Det ska jag nog börja med....

Vad jag dock inte borde börjat med var denna blogg. Den är redan alldeles för lång och trist, och listan över människor och beteenden jag irriterar mig över är inte alls slut. Men det får bloggen vara. Nu. Slut.

Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Heja dig! Visst känns det lite bättre nu....



Stor kram

Postat av: Skolfröken

Hahaha, nästan allt det här gick jag och svor över i går kväll! Det där med det platta på övergångsstället är verkligen SKITIRRITERANDE-vafan flytta på er liksom!!! Snart tänker jag köra in i dem med vagnen.



Men Bugaboovagnarna håller jag inte med om, visst har många den vagnen, och många har den kanske för att de tycker att den verkar inne, men den är verkligen fantastiskt bra! Jag som måste släpa vagnen upp för en trapp för att komma hem skulle inte kunna ha någon annan vagn. Och så är den fantastiskt lättkörd.

2008-09-27 @ 10:46:42
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: mrspitepalt

Snäckan - jo, det känns bra!



Skolfröken - man är ju lite sugen på att klippa några hälsenor. Och vad gäller vagnen så har jag ju ingen koll. Den är säkert superbra, jag har ju aldrig kört den. Jag blir mest förvånad över att så många har den. Tillslut ser man inte några andra vagnar.

2008-09-27 @ 16:05:43
Postat av: Karin

Håller med. Man har ju bara lust att trycka upp barnvagnen i hälsenorna på dom!

2008-09-29 @ 21:09:50
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits