Livets träd eller en kasse med junk?

Palten slutade tidigare idag så vi fick helg redan klockan halv två. Då kom Palten hem med en chokladask han köpt för att fira att Kotten blir tio månader idag. Det var ett träd på asken och Palten menade då att det skulle symbolisera "livets träd" som vi fick se då när han kom ut. Ibland tänker han allt till min Palt. Tur att han inte köpte någon som skulle symbolisera vad "livets träd "egentligen ser ut som. En genomskinlig ica-kasse full med en massa junk och snusk. Ni som har fått barn förstår kanske vad jag menar, och för er andra, you just wait and see...

Just nu ligger vi i soffan med varsitt glas vin, mitt modell-mini, träd-chokladen och Låt den rätte komma in i dvd:n. Jag har velat se den länge nu, boken är ju så bra, men inte vågat. Men ska man se den måste det ju ske dagtid. Så nu så! Förhoppningsvis sover Kotten en stund till. Jag gick just in till honom och då satt han på alla fyra, en halvmeter från fotändan. Tydligen lärde han sig ingenting av det där fallet härom natten...


Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Jaaa,hmmmm.... just choklad är ju inget jag förknippar med Livets träd precis. Särskilt som barnmorskan tappade Livets träd så att det splashade blod kring hela förlossningssalen. Men jag håller med om att det var poetiskt och riktigt vackert gjort av Palten. Heja Palten!



Låt den rätte komma in- FY, LÄSKIGT!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits