Hoppet är det sista som lämnar människan, va?

Kotten fortsätter vara vilda bebin om nätterna och nu har jag blivit riktigt trött. Så där småbarnsföräldertrött som man har hört andra säga att de är. Jag har inte varit så trött de här första tio månaderna och tänkt, tja jag behöver väl helt enkelt inte lika mycket sömn som andra människor. Men guess what, det gör jag!

Kotten däremot gör inte det. Eller han vill ialla fall bara sova två timmar i stöten. Om man har tur. Härom natten tyckte han också att det var en bra idé att krypa lite mitt i natten. Vi låg och sov hela högen och helt plötsligt vaknar vi av att Kotten skriker. Men han ligger inte i sin säng, utan på golvet. Han har krypit bredvid Palten ner till huvudänden och sen bara fortsatt krypa. Han somnade dock om ganska snabbt när Palten plockade upp honom och han verkade må bra på morgonen efteråt.

Idag har jag köpt välling och ska försöka lura i honom det och hoppas att det får honom att sova längre och bättre. Han har bara ätit gröt innan så vi får väl se hur det går. Det blev dock ingen bra start eftersom jag värmde det för mycket och fick typ 2:a gradens brännskador när jag provade värmen på min handled. Men men, jag är hoppfull.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Hoppas du får sova inatt!

2009-04-16 @ 20:07:31
Postat av: Johanna

Mitt namn verkade trilla bort i min första kommentar. Det är i alla fall jag som hoppas att du får sova inatt! /Johanna - småbarnsföräldertrött, I know the feeling...

Postat av: Snäckan

Åhh vilken tuff tid. Sömnbrist är tortyr. Hoppas kotteliten snart får bättre dygnsrytm igen.



Kram

2009-04-17 @ 07:22:37
Postat av: Evasleva

Ja, hoppas ni hittar nåt som funkar. Det verkar jobbigt det där..

2009-04-17 @ 08:46:02
URL: http://evasleva.blogg.se/
Postat av: Jenny

Usch, en sån där period är vi också inne i nu. Får man sova mer än en timme i stöten får man vara nöjd. Det värsta är när man hör andra föräldrar gnälla över att deras barn vaknar en eller två gånger per natt. Då är snytingen inte långt borta ;)

2009-04-17 @ 09:40:29
URL: http://jenzzzan.blogspot.com/
Postat av: mrs Pitepalt

Tack för alla hoppfulla kommentarer! Någon dunderkur tyckte jag nog inte att vällingen var. Kanske berodde det mycket på att Kotten spottade ut det mesta. Men vi testar inatt igen.

2009-04-17 @ 18:27:38
URL: http://mrspitepalt.blogg.se/
Postat av: Skolfröken

Hmmm. Ja, vi har inte sovit sen innan jul då Skolbebis bestämde sig för att vara vaken minst varannan timme på natten. Jag har varit helt störd på jobbet! Men de senaste två nätterna har hon sovit hela natten, så vänta bara- plötsligt vänder det!



Hoppas vällingen går ned tillslut, vi gav upp då hon bara skrek och kräktes upp allt.



Läskigt med fallet, been there done that också..

2009-04-17 @ 22:43:41
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: mrs Pitepalt

Skolfröken - vi hoppas på det. Men ni kör på gröt på kvällen eller? Vet inte hur vi ska göra med vällingen...

2009-04-18 @ 10:45:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits