1000 vuxenpoäng minst!

Idag har vi haft en mycket produktiv och duktig dag. Vi började med att äta frukost vid matbordet alla tre. Bara det är en bedrift. Vi brukar äta lite tonårsaktigt så där framför TV och dator. Sen tvättade vi, eller snarare Palten. Om någon tror att jag tänker gå ner i the Shinning-källargången så är de tokiga. Jag och Kotten gick till affären och sen mötte Palten upp där. Efter det gjorde jag lunch och gav Kotten samtidigt som jag bakade muffins till i morgon då det vankas kalas. Palten damsög och moppade. Sen ställde vi iordning bland våra böcker och bokhyllor och Palten gick upp med julkartongerna och lite annat skrot på vinden. När han gjorde det gjorde jag gnocchi. På rikt, från knölig potatis till färdig gnocchi! Jag kände mig så huslig så det var skrämmande. Nu har Palten lagt Kotten, som bara skrek fem minuter, och vi sitter framför TVn. Hur mycket småbarnsföräldrar är inte vi?! Vi har bara gjort nyttiga saker hela dagen och det känns kanon! Nästan för bra. Kanske måste jag gå ut och slicka på en lyktstolpe eller äta gul snö eller något annat onyttigt för att kompensera...

Kommentarer:
Postat av: Barbasyster

Men vänta nu...kalas!?

2009-02-15 @ 21:19:29
Postat av: Barbasyster

Men vänta nu...gnocchi?! Vad är det för något? Är det som Fragglarna eller?

2009-02-15 @ 21:21:02
Postat av: mrs Pitepalt

På A svarar vi - för Bratzarna, Snugglarna och Ally och hennes blivande.



Och på B svarar vi - en slags potatis/pasta rätt med tomatsås. Men det kanske var det som de där små åt. De där som byggde ställningar som fragglarna åt.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits