What the f**k?!

Vi fick reklam från Pampers idag och där hade de en undersökning om när barn gör vissa saker. Bland annat står det att endast 26 % säger mamma eller pappa senare än sju månader. Kotten säger en massa grejer, men man måste nog ha ganska bra fantasi om man ska kunne uttyda några riktiga ord ur hans snack. Visst säger han ord som låter som saker, men det är nog knappast det han menar. Till exempel när han sitter och leker och säger babababa. Palten är ju övertygad om att han säger pappa, men jag är mer tveksam. När han säger Äääjjjj! Betyder det då hej? Eller när han ligger i sängen och säger dudde när han ser min tutte? Fast det har han bara gjort någon gång. Men han kanske säger tutte? Men ett rent mamma eller pappa har han inte sagt, och snart är han åtta månader.

Men ännu mer skrämmande var när det i undersökningen stod att 59% av barnen sov hela natten när de var mellan 0-3 månader! Va?! Hur är det möjligt? Kotten snuttar och tuttar hela nätterna och när jag pratar med andra i min omgivning som har barn i samma ålder så verkar de äta åtminstone en gång på natten. Men 3 månader, det är ju jättelitet! Bara 7% sov hela natten vid 7-8 månader och 9% vid 9-12 månader. Vad gör vi för fel?

Är det så här? Sov era bebisar hela nätterna så fort de kom ut u snippan och sen vaknade de på morgonen och sa "rara mor, kan jag få en sked fiskleverolja och en Dagens Industri att läsa?"??

Kommentarer:
Postat av: Barbasyster

Pampers överdriver nog en smula. Kanske har de pratat med Propellerkepsen, han har också en förmåga att överdriva saker. Idag fick jag en lista på vad jag kan göra för att bli lyckligare och mer nöjd:

städa mer

vara gladare

lyssna på Propellerkepsen, intresserat

bli kåt

Eventuellt kan ha han tagit vissa tips från Dalai Lama, så han kan kanske inte ensam kan klandras.

2009-02-13 @ 16:37:52
Postat av: Barbasyster

Jag vet inte varför vissa tips blev fetstilta, det var inte så i den ursprungliga listan. Om så vore fallet skulle det nog ha varit det sista tipset.

2009-02-13 @ 16:39:01
Postat av: Skolfröken

Jag fick också den där, de som har svarat på frågorna har uppenbarligen FETLJUGIT!!!!

Postat av: Hanna F

Jag fick också den reklamen idag och undrade stillsamt vad vi hade gjort för fel med vår son. Närmaste mamma och pappa han kommer är nänänä och dadada, det kan man ju tolka som mamma och pappa (eller inte). Kanske har Pampers frågat föräldrar med mycket livlig fantasi. Fast värre var det ju med sömnen. Visserligen äter han inte på natten längre, men visst vaknar han ett par gånger. Han sov i och för sig bättre när han var mindre har jag för mig. Jag är övertygad om att statistiken är snedvriden, undrar hur de har ställt frågorna?

Lång kommentar från en som har läst din blog länge, men inte lyckats skicka en enda kommentar förrän nu

2009-02-13 @ 16:59:03
Postat av: Västmanländskan

Usch ja! Jag fick också den. Men ingen fara - vår lilla tjej (snart 8 månader) vaknar 3-4 varje natt och vill äta och hennes vokabulär lämnar mycket att önska!











2009-02-13 @ 17:52:38
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com
Postat av: mrs Pitepalt

Tur! Nu känner jag mig lite lugnare.



Barbasyster - Dalai lama är klok som en bok, men om han verkligen hade gjort listan hade nog inte det där med kåtheten varit med. Kanske mera Ha dubbla kyskhetsbälten eller Sy fast händerna på täcket

2009-02-13 @ 21:30:26
URL: http://mrspitepalt.blogg.se/
Postat av: mrs Pitepalt

Hanna F - kul med en läsare som ger sig till känna! Kommentera mer, det är så roligt!

2009-02-13 @ 21:32:47
URL: http://mrspitepalt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha, den där reklamen fick jag också och undrade vem som egentligen svarat på den där enkäten. Ingen jag känner har i alla fall barn runt 7 månader som säger mamma eller pappa. Möjligtvis kan det komma "babab" ur sonens mun men det är också allt. Att bebis ska sova hela natten känns för oss som en alltför avlägsen dröm i nuläget.

2009-02-16 @ 10:44:32
URL: http://jenzzzan.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits