Kotte-update

Kotten sover, i egen säng! Vi tagit bort ena sidan på spjälsängen och ställt den bredvid vår säng vilket innebär att han ligger på samma höjd som oss och precis bredvid, så antagligen förstår han inte att han ligger i egen säng. Men vi tycker det funkar bra. Han är så nära så vi kan se honom hela tiden och jag kan känna honom bara genom att sträcka ut armen, men han ligger inte som en liten igel och snurrar runt i vår säng.

Nu känns det också som om den här perioden börjar när man måste vara orolig över att han ska slå sig hela tiden. Som tur är har han sin hönspappa Palten till det och jag kan oroa mig mer i smyg. Palten blir väldigt nervös av saker. Tillexemepel som när Kotten klämde fingret på ungsluckan häromdagen. Den där nere som inte blir varm, men har en vass kant. Han satt och pillade på den och så helt plötsligt hade han öppnat den och lyckats stoppa in en av sina fläskiga fingrar där och stängt. Han blev inte glad, och det blev ju inte jag och Palten heller förstås. Men Palten blev nog mest orolig. När han såg att det blivit ett djupt streck på fingret (dock inget blod) blev han förskräckt. "Ska vi åka in tycker du?!" Eh, nej det tycker jag väl inte. Han är ett barn som klämt fingret, det är bara att vänja sig. Palten menar dock så här i efterhand att han inte alls sa att vi skulle åka in på en gång, det var mer om fingret skulle svullna upp till en prinskorv eller nåt, men jag står fast vid min version.

Han har också fått sin tredje tand, denna gång i överkäken. Och man kan bara hoppas att det är en hörntand och inte en framtand. För är det en framtand så får jag ge mig ut och köpa en banjo och kolla upp min och Paltens eventuella släktskap, för då blir det inte en nådig glugg han kommer få mellan tänderna. Men vi hoppas som sagt på fler tänder som sitter lite mer i mitten av munnen. Men han tycker ju om att bita på saker så denna nya vampyrliknande tand passar ju in bra i det sammanhanget.

Dessutom tror vi att han sa hej igår. Men vi är lite osäkra. Så det känns inte som något tydligt första ord, men snart kanske.

Kommentarer:
Postat av: Barbasyster

Palten har en jobbig tid framför sig. Ska han verkligen vara pappaledig? Men det ska bli trevligt att träffa honom på jobbet varje pass när Kotten måste åka in eftersom han tappat ovanligt många hårstrån, sett en häst eller något annat allvarligt.

2009-03-10 @ 22:39:07
Postat av: Anonym

Förresten så kollar Benny på avsnittet med the Holliday-armadillo och hon skrattar gubbskratt så att a little pee came out! Det är ett bra avsnitt!

2009-03-10 @ 22:49:51
Postat av: King Lear

Jag tror inte att du och Palten är släkt, men vi MÅSTE köpa Kotten en banjo! Hur rolig skulle han inte se ut! L & L är nog gärna hans backup vocals. Sen krävs bara några midjekorta kavajer (och kanske hockeyfrilla) och så kan vi se fram emot familjefester med musikunderhållning à la mormor Gretas 90-årskalas.

2009-03-10 @ 23:18:32
Postat av: Hanna F

Hahaha. Skrattar så jag kiknar av din målande beskrivning. Du är inte ensam om att ha en väldgt orolig man, min är likadan när det gäller vår son. Han är mest orolig för att sonen ska sätta nåt som han äter i halsen. Undrar om han överhuvudtaget kommer att kunna sova när han är pappaledig.

2009-03-11 @ 11:01:11
Postat av: Snäckan

Härligt att ni får lite mer lugn och ro i sängen. OCh om Kotten klämmer sig igen fick jag lära mig att det är högläge och kyla som är det bästa mot klämskador.



Kram

Postat av: mrs Pitepalt

Barbasyster - ja, men det är ju skönt att det finns någon som förstår Palten där på sjukhuset så han inte blir intagen själv för hönspapperi eller något annat allvarligt. Benny gubbskrattande framför Vänner låter som en syn värd att se.



King Lear - Det har du iof rätt i. Kotten kan spela banjo, Ålle-bålle kan sjunga och spela munspel och Blonda-My kan spela gurka. Det kommer bli en hit, vi kommer bli rika!



Hanna - ja, det är inte lätt med dessa oroliga karlar. Palten lär ju ringa mig konstant när han är hemma, "ska han sova så här länge/lite?", "han slog i huvuet i bordet och det blev ett märke, tror du han är döende?", "nu tittar han argt på mig, tror du han är sur för att jag gick och la honom?" Den där sista är ett riktigt exempel...



Snäckan - jag ska vidarbeforda informationen till Palten. Eller inte. Han lär ju bygga en liten ställning som Kotten kommer få sitta i så fort han klämmer sig. Det vill säga oftast...





2009-03-11 @ 13:00:26
Postat av: Jenny

Hemma hos oss är vi nog lika hönsiga båda två. Ibland undrar man ju hur så många barn kan överleva sin ettårsdag så mycket som de slår sig. Det låter ju så sjukt läskigt när de slår huvudet nånstans. Våran pojk drar sig upp till stående överallt nu och jag sitter med hjärtat i halsgropen mest hela tiden men som tur är så är han ganska försiktig och slår sig inte alltför ofta.

2009-03-11 @ 14:19:38
URL: http://jenzzzan.blogspot.com/
Postat av: Skolfröken

Smart med sängen! Det kanske man ska prova för vi har en ångvält i vår säng för tillfället som bara kan sova om får hålla tag i mitt hår och trycka upp fötterna mot Magisterns mage. Skönt liksom...

2009-03-12 @ 08:23:28
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hej!



Nu har jag en skaffat mig en inredningsblogg, jag tyckte det var lite ont om dom här på internet..men jag tror det passar mig fint. Jag läser din blogg ville jag också säga, du skriver jätteroligt och bra.



/Ida i Nevvan

2009-03-12 @ 19:29:44
URL: http://idasmaterialworld.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits