The way of the Blocket?

Jag gillar att handla på Tradera. Både köpa och sälja. Om man skulle vara lite elak skulle man kunna säga att jag är en Tradera-addict. Men om man skulle vara snäll skulle man bara säga att jag var ekonomisk och tänkte på miljön. Hur som haver, jag har aldrig handlat på Blocket. Jag har varit inne där och snokat runt några gånger. En eller två tillfällen har jag till och med mailat och frågat om en vara. Men så idag bestämde jag mig för att köpa något för första gången. Och så gick det åt skogen. Jag hade mailat några gånger med människan om en svart Brio lära gå vagn. Hon skrev att den fortfarande fanns kvar. Jag skrev att jag ville köpa den och undrade ifall Palten kunde hämta den med bilen på väg hem från jobbet någon dag. Hon skrev ja hör bara av er. När jag sedan skickade nästa mail, vilket skedde inom en timme från hennes mail fick jag svaret "tyvär, den är redan såld." Va?! Vad hände? Är detta Blocket vett och etikett? Går det till så här på Blocket? Is this the Blocket way? För då vill inte jag vara med.

Vad säger ni vana Blocket-handlare?

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Nä, det var konstigt!



Vi har varit med om hundra gånger (känns det som) att varan såldes igår, för en timme sen, nyss. Men aldrig på det där viset. Dåligt!

Postat av: mrs Pitepalt

Ja, visst var det mysko? Men skönt att höra att det inte brukar vara så, då kanske jag törs prova igen.

2009-03-18 @ 21:02:35
Postat av: Snäckan

Jo, det är nog det blocket way. inte alltid men ofta. Tror det beror lite på att man ofta får en massa förfrågningar och löften om att folk ska köpa men sen dyker de aldrig upp och därför tillämpar man först till kvarn-principen istället för att överhuvudtaget bli av med sakerna. Trist men tyvärr ofta sant.

2009-03-19 @ 08:19:30
URL: http://snackansdagar.wordpress.com
Postat av: ally

jag har inte varit med om det och jag älskar blocket. tycker att det är mycket skönare än tradera då man måste ha koll, vet inte om man får det, måste vänta i flera dagar. här vet man priset och ett svar direkt (förhoppningsvis).

2009-03-19 @ 08:45:33
URL: http://grenman.wordpress.com
Postat av: mrs Pitepalt

Snäckan - jag förstår om man blir trött på folk som säger en sak och sen händer inget mer. Men om man säger att man ska köpa den och sen en timme senare så är den såld, det tycker jag är lite väl. Speciellt eftersom hon sa att det gick bra att Palten hämtade den efter jobbet någon dag i veckan.



Ally - du har tur du. Dumma Blocket!

2009-03-19 @ 20:04:23
Postat av: ally

fick faktiskt hem ett par gardiner a la blocket igår. får se om de passar. köpte även gardiner på tradera, bara att jag läste fel och de blev en meter för korta. hoppas på bättre tur nu. men jag håller med dig, det var en riktig fuling som sålde vagen trots att ni hade en deal. (juridiskt sett kan ni hävda att ni hade ett avtal och att hon gkort sig skyldig till avtalsbrott och kräva skadestånd om ni kan visa att detta medfört extra kostnader...snaark... )

2009-03-20 @ 08:37:04
URL: http://grenman.wordpress.com
Postat av: Johanna

Jo, "först till kvarn" är rätt ofta Blockets melodi, men ibland har man tur och hittar schyssta säljare och då fungerar det bra. Alltid trist när varan säljs framför ögonen på en, man blir så besviken och irriterad då.



hoppas du får en bra helg i alla fall!

2009-03-21 @ 14:25:16
URL: http://tystiklassen.blogspot.com
Postat av: mrs Pitepalt

Ally - jag kanske kan anställa dig och så kan vi stämma henne?



Johanna - Jo, först till kvar fattar jag också, men något måste väl ett avtal ändå gälla? Mysko. Trevlig helg!

2009-03-22 @ 19:59:46
Postat av: mrs Pitepalt

Ally - jag kanske kan anställa dig och så kan vi stämma henne?



Johanna - Jo, först till kvar fattar jag också, men något måste väl ett avtal ändå gälla? Mysko. Trevlig helg!

2009-03-22 @ 19:59:47
Postat av: Ann

Hej!



Jag är en sån där tråkig en som läser men aldrig kommenterar... Men nu har jag börjat blogga själv och upptäckt hur frustrerande det är att aldrig få några kommentarer.



Jag läser din blogg med glädje fast jag inte alls är i samma ålder som du - mina bäbisar är 22 och 26!

Postat av: ally

absolut! =)

2009-03-23 @ 09:10:13
URL: http://grenman.wordpress.com
Postat av: Västmanländskan

Det låter som dåligt stil tycker jag. Jag har bara handlat på Blocket ett pat gånger, men haft tur med bra säljare. Försökte handla en gåvagn begagnad, men ville också ha en svart Brio och det fanns inte häromkring. Så det blev en ny istället. Men vi fyndade en jättebra bärstol till lilla T häromveckan.

2009-03-24 @ 15:58:19
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits