Snask-Kotten

Igår kom Palten äntligen hem från sin jobbresa och nu är allt som vanligt igen, tack och lov. Det är trist att vara själva. Men han var nog ganska trött efter sammanlagt 45 timmar i buss och många, många fler med att valla runt tonåringar som mest ville slappa och festa, så nu sover han i en riktig säng och Kotten och jag tittar på Bolibompa och äter choklad.

Eller det vill säga Kotten smygäter lite choklad som han hittat på bordet. Palten hade köpt med sig en ask med praliner och den stod kvar på soffbordet från igår och när jag kom in från badrummet satt Kotten med nävan långt ner i asken och smaskade, "gott, smaka" mumsade han lyckligt. Han är ett riktigt litet snasktroll. Igår hade jag köpt fika när Palten kom hem och Kotten tyckte ändarna på
dammsugarna var goda, men inget mer. Sen provtuggade han på ett remi-kex några gånger men insåg vid varje tugga att det nog inte var något för honom, men varför ge upp, kanske nästa remi-kex smakade bättre? Nej, inte det. Egentligen har jag väl bara mig själv att skylla, det är ju ingen frågan om vem han har ärvt sin sweet tooth från. Paltens godaste är ju typ makrillsmacka.


Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Hahahaha, ditt barn verkar vara sjukt kul! Jag skulle vilja träffa honom!



För övrigt låter Palten exakt som Magistern. När han var liten köpte han gurka och blomkål för sin veckopeng medan brorsan köpte godis. Gurka och blomkål, my god!

Postat av: mrs Pitepalt

Men vi måste ju nästan ses snart, nu när du har träffat en blogg människa på rikt. När du har landat i tvillingmamme-rollen så får vi ses.

2010-04-25 @ 08:36:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits