Morr, morr, morr och ett sista. Morr!

I natt klockan fyra vaknade Palten och jag av ett monotont trummande ljud. Någon (läs tonårskräket ovanpå) spelade något dataspel med enformig trummande musik. Klockan fyra. En söndag.

Dumma j-a tonåring. Varför sitter du uppe och spelar dataspel nu? Varför ligger du inte och sover? Och varför, VARFÖR har du inte hörlurar på dig när du måste spela dataspel mitt i natten en söndag??

Efter att ha legat i tjugo minuter och irriterat upp mig öppnade jag fönstret för att försäkra mig att ljudet inte kom utifrån. När jag märkte att så inte var fallet tog jag på mig kläder och gick upp. Men väl där uppe hörde jag inte någon musik utanför dörren, även fast jag tryckte örat mot. Jag ville inte riskera att ringa på och väcka folk halv fem på morgonen, om det inte var de som lät. Därför gick jag ner och la mig igen, fortfarande väldigt irriterad. Efter ytterligare tjugo minuter tog Palten och jag våra täcken och kuddar och gick ut och la oss i soffan i vardagsrummet. Men eftersom vi bor i en sunkig gammal lägenhet har vi ju också ett kylskåp som surrar högre än en hel kupa med bin. Därför kunde vi inte somna där heller. Så vi gick tillbaka in i sovrummet.

Klockan var då fem och tillslut stängde kräket, eller förlåt denna någon, av datorn. Vi lyckades sova en timme innan Paltens väckarklocka ringde och innan.... ja, kräket (ja faktiskt!) satte på datorn igen! Hur är det möjligt? Vad gjorde han i en timme, tog en powernap eller?

I dag ska vi gå upp och prata med kräkets föräldrar och säga att om det möjligtvis var kräket som spelade tv-spel mitt i natten så kanske kräket kan ha hörlurar på sig. För annars slår jag ihjäl honom med min sänglampa!

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Hur har det gått??

Postat av: mrspitepalt

Jodå, vi gick upp och pratade med killens mamma, och hon sa att det nog var han och att hon skulle säga till honom. Men hon påstod att hon själv inte hörde honom. Det tror jag dock inte alls på, såna fall är hon döv. Men i natt lät det igen, så då gick Palten upp och ringde på för mamman hade sagt att vi kunde göra det, eftersom pojken var ju vaken. Men inte kom han och öppnade, men mamman kom tillslut. Hon gav oss hans mobilnr så vi kunde ringa direkt till honom, och sen blev det tyst. Vi får väl se hur det går inatt...

2007-12-05 @ 10:28:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits