The ring, hemkomsten

Nu har ringen fått komma hem. Den ligger i en liten hjärtformad  (lite väl sockersöt, men det var vad vi fick den i) ask i vårt porslinsskåp. Tydligen kommer någon göra inbrott i lägenheten och leta efter ringen. Å då hittar de den inte om den ligger i en skål högst upp i skåpet. Eller det är i alla fall var Palten verkar tro.
Jag var tvungen att gräva fram den det första jag gjorde idag när jag kom med tåget. Innan jag ens tagit av mig skorna. Sedan gick jag runt och prov-bar den. Jag prov-speglade mig (med handen på halsen, väldigt naturligt), jag prov-hängde upp en handduk och jag prov-promenerade runt lite i lägenheten. Det kändes helt rätt.
Jag tror jag kommer trivas med den, å med min fru-roll. Varje dag ska jag spegla mig med handen under hakan.

Palten kom precis hit och läste över min axel och utbröt förfärat "Men du får ju inte avslöja vårt gömställe!"

Kommentarer:
Postat av: Barbasyster

Hälsa Palten att jag vet var ni bor och att han bör låsa om sig på kvällarna. Jag har ju hela tiden varit lite lagom missnöjd med min ring. Men eftersom jag inte är bridezilla så lät jag det bero. Asken får ni behålla (hjärtformad - I´m dying here!). Vid närmare eftertanke så vet jag inte var ni bor, men i en håla med typ två höghus kan det väl inte vara så svårt att hitta er stackars knarkarkvart.

2007-05-05 @ 16:09:22
Postat av: mrspitepalt

Jo, just nu känner jag nog att jag är lite, pyttelite missnöjd med att det går inåt. Men jag jobbar på det.

Dessutom finns det faktiskt fyra höghus i vår håla.

Två rosa varav vi bodde i ett förut, och två vita varav vi bor i ett nu. We like our höghus!

2007-05-07 @ 21:22:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits