Kotten behöver skydd

Det finns så mycket som man kan köpa till en Kotte. Så mycket som en Kotte behöver och så mycket som man helt enkelt vill ha. 

Vissa saker behöver faktiskt Kottar, eller åtminstone vår Kotte. Sådana saker är vagn *check*, babyskydd *check* (båda tack vare vår egen Godfather herr Bratwurst som låtit oss använda alla hans kontakter i babybranchen), babaysitter * check* (lånat ett vacker brun av Paltens syster) skötbord, kläder *check*  (med min köpmani och tusen systrar och ännu fler syskonbarn kommer vår Kotte vara tjusigt klädd vareviga dag), skötväska (jag har sett en så vacker, så vacker. Nu måste jag bara övertala Palten om att vi ska köpa den nu på bums så den inte försvinner), spjälsäng, sängkläder och spjälskydd.

Spjälskydd började jag fundera lite på igår. Först hade jag tänkt sy ett. Eftersom många som finns är antingen svindyra eller skitfula. Palten tyckte dock inte detta var någon bra idé. "Det måste ju vara säkert. Inga trådar som hänger löst som Kotten kan fastna i". Om detta var kritik mot mina sykunskaper eller en övertro på vår Kotten som vid två veckors ålder kommer rulla runt i spjälsängen och fastna i den dödsfälla av mjuk bomull och sytråd som Kottens ansvarslösa mamma sytt vet jag inte. Men detta fick mig i alla fall att börja titta runt efter spjälskydd. Genast hittade jag några favoriter.
Barbapapa image255
från
Barniallt, prickigt image256från Polkadot och
moln image257av Gunilla Axén från Elva små troll. Samtliga dessa är ju förstås inte jättebilliga. Men oh, så vackra.

Kommentarer:
Postat av: ally

det ser ut som om kotten kommer att få sova gott!

2008-03-05 @ 15:45:41
Postat av: Västmanländskans gravidsvammel

Fina! :)
Jag är själv väldigt sugen på Polkadots lakan och skydd.

Postat av: mrspitepalt

Ally - ja, men antagligen lär Kotten bara vilja sova med oss, inte i sin säng. Men då får den ju en vacker säng som vi kan titta på iaf.

Västmanländskan - visst har de fina grejer. Jag är lite sugen på den där bädden som man lägger på sködbordet, i brunt förstås. Men Palten tycker det är för dyrt. Jag förstår inte. Vill han inte att vår Kotte ska få det bästa?!

2008-03-05 @ 18:23:01
Postat av: ally

eller annars kanske det är mamma kotte och pappa kotte som vill att kotten ska sova i deras säng. =)

2008-03-05 @ 19:11:06
Postat av: Skolfröken

Å, molnen hade inte jag sett, skitsnyggt! Det prickiga är också ursnyggt, finns i grönt också som jag nyper i varje gång jag är på Babyland ;-)

2008-03-05 @ 19:41:57
URL: http://skolblogg.blogspot.com
Postat av: Bratwusrt

Kottar behöver polkadot! Jag var ju
tvungen att köpa skötbädden också.. Katterna pyste hål i den vi hade.. Oj vad synd!? =) Men moln är ju också vackert.. Barba har ni ju en del redan.. Krämen

2008-03-06 @ 11:12:05
Postat av: mrspitepalt

Ally - Kottmamman vill det, men Kottpappan tror att han kommer rulla över och lägga sig på Kotten, så han tycker det verkar läskigt.

Skolfröken - finns i sängkläder också och massor av färger. Superfint! Jag gillar allt från Polka dot, och deras rosa saker är också fina. Men brunt känns mer praktiskt.

Bratwurst - åh, har du fått köpa skötbädden?! Då måste ju jag också göra det. Kan ni inte börja sälja sånt i butiken? Vore mycket praktiskt, fast lite farligt för dig kanske.

2008-03-06 @ 11:23:38
Postat av: Bratwurst

Det skulle vara mycket riskabelt. Mina lediga onsdagar är dock farliga ändå. Men ack så härligt det är med shopping. Jag har komit på att jag har cravings vad det gäller kuddfodral... Märkligt!

2008-03-06 @ 16:28:17
Postat av: mrspitepalt

Jag antar att du menar craving att du vill äga kuddfodral, inte att du vill äta kuddfordral?! Men blir inte din karl putt när du handlar dyra grejer till er Kotte? Min pustar och stånkar.

2008-03-06 @ 19:20:59
Postat av: Karin

Ja det bruna var fint, jättefint men lite dyrt. Vi köpte på Ikea och det var okej.

2008-03-14 @ 10:32:59
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Emelie Thörngren

Hej!



Har letat överallt efter det bruna från Polkadot med vit insida (har bara sett det med brunt på båda) http://www.barnlycka.se/product.asp?product=1601 Var hittade du det? Hälsningar Emelie

2008-11-17 @ 12:31:03
Postat av: mrs pitepalt

Jag minns faktiskt inte. Köpte det aldrig, vet inte var jag såg det på nätet. Sorry!

2008-11-17 @ 14:48:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits