Stor, grön och med oförstörbara lila brallor...

Nu har jag insett att det stämmer att man har superkrafter som man kan ta fram när man verkligen behöver dem. När man tillexempel måste rädda någon som är i livsfara. Någon som är fast i ett brinnande hus, inlåst i en sjunkande bil eller fastklämd under något tungd. Eller som i mitt fall, när ens stubbige tiomånaders son har stängt in sig själv i sovrummet...

Jag och Kotten hängde runt här lite i morse. Jag städade eftersom Nocken och hennes mini-Nock skulle komma och hälsa på och Kotten florpade runt. I sovrummet har vi två inbyggda garderober och vårt hus är byggt någon gång på 50-talet så garderobsdörrarna är solida och kanske tre cm tjocka. Sovrumsdörren öppnas inåt och garderoben är placerad ungefär en meter från sovrumsdörren. Vid denna garderob stod Kotten och pillade på något viktigt. Jag gick ut i hallen i fem sekunder och när jag ska gå tillbaka in i sovrummet så är dörren stängd, och helt omöjlig att få upp. Kotten har alltså öppnat garderobsdörren på vid gavel så denna har ställt sig som en spärr mot sovrumsdörren. När jag tar i med all min kraft får jag upp sovrumsdörren en cm. Kotten börjar ganska snart gråta och vill komma ut ur sovrummet och jag börjar också känna mig lite panikslagen. Jag bestämmer för att inte ringa Palten eftersom han kan vara en smula.... eh, hur ska jag säga? Lättskrämd, när det gäller sådana här saker, så jag ringer King Lear istället. Hon föreslår att jag ska kasta in något som ska distrahera Kotten och att jag sen ska försöka slå upp dörren. Jag trycker in en majskrok genom glippan och Kotten tar den och fortsätter sedan gråta. Jag försöker peta in några böcker men inte heller detta kan distrahera den otroligt ledsna Kotten som antaligen tror att han kommer få vara där inne för alltid (varför han var tvungen att stänga in sig där är för mig en gåta, men men...)

Tillslut inser jag att det inte finns någon annan lösning än att ringa brandkåren så de får komma och yxa upp dörren. Fastighetsskötselns växel har inte öppnat ännu och jag har försökt att slänga mig mot dörren och inget har hänt. Dessutom står ju Kotten precis innan för dörren och jag vill inte krossa honom. Till råga på allt är jag nyss utkommen ur duschen och har bara BH på mig och alla kläder är inne i sovrummet. Jag kommer få öppna dörren för brandmännen iklädd jacka och inget mer. Med denna tanke lyfter jag alltså fram mina superkrafter och slänger mig mot dörren en sista gång. Efter tre stötar ger garderobsdörrens gångjärn vika och jag kommer in. Både jag, Kotten och King Lear som är kvar i telefonen är ganska förvånade, men nöjda.

Det är alltså detta som krävs för att hitta sina superkrafter, gott folk. En instängd bebis och en insikt om att man måste visa upp sin glåmiga, fläskiga kropp endast inklädd BH för ett gäng brandmän.


Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Men hua villen obehaglig upplevelse att inte kunna komma in till sitt barn. Du har ju superkrafter som rena rama hulken!!



Kram

Postat av: Skolfröken

Men gud!!!!! Så rådig du var, duktigt! Sen måste jag ju säga att du beskrev detta på ett sånt roligt sätt att jag skrattade högt, men jag kan tänka mig att du inte gjorde det då. Vad sa Palten när han fick veta?

2009-04-21 @ 09:17:39
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com
Postat av: mrs Pitepalt

Snäckan - visst är jag!?



Skolfröken - jo, men det var ju helknasigt. Vi skrattade också lite i telefonen jag och King Lear. Palten sa typ "men han kunde ju gjort vad som helst där inne!!" Eh, nej han kunde inte stänga garderobsdörren så jag kunde komma in, så han unde inte göra vad som helst...

2009-04-21 @ 18:23:37
URL: http://mrspitepalt.blogg.se/
Postat av: Västmanländskan

Vilken dramatik!!!! Tur att det löste dig med hjälp av dina superkrafter.

2009-04-21 @ 22:18:00
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/
Postat av: Evasleva

Oj vad det händer grejer. Skönt att det löste sig så bra!

2009-04-22 @ 10:48:15
URL: http://evasleva.blogg.se/
Postat av: Nocken

Vilken tur att det löste sig och att du kom in till Kotten. Jag hade nog blivit lite förvånad om jag kommit hem till er och du hade öppnat i endast BH och inga trosor! Haha!

2009-04-24 @ 23:15:37

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits