Lite i smyg sådär

Nu har jag jobbat min andra dag med elever och jag har träffat tre av mina fem klasser. Än så länge känns allt bra, jag hoppas att det fortsätter på samma sätt. Eleverna verkar duktiga och ambitiösa, men trevliga och skämtsamma, vilket är bra.

Jag hoppar bara 90% och det tycker jag faktiskt märks. Schemat är inte lika fullspäckat och än så länge känns det som om jag hinner med allt och ändå får tid över. Men det lär väl ändra sig när alla lektioner väl börjar komma igång och man får in saker som ska rättas. Men just nu njuter jag av min inte fullt så stressiga arbetsvardag. Jag sitter faktiskt till och med och bloggar på jobbet just nu, eftersom jag gjort allt jag ska inför morgondagen och torsdagen och jag alldeles strax ska åka hem. Men får man göra så? Vad tycker ni? Dett känns lite förbjudet så där. Som att rektorn när som helst ska stövla in och skälla ut mig efter noter och sen slänga ut min från skolan iför alla elever. Som Umbridge gör med professor Trelawney....

Huvva! Bäst jag slutar blogga nu. Facebook har jag dock inte ägnat mig åt på arbetstid. Det är för mycket. Om bloggande på arbetstid är som att stjäla lite sprit från förädrarnas barskåp är Facebook som att snorta kokain i kyrkan. Det är bara för mycket!

Men kanske någongång fram i november....

Kommentarer:
Postat av: Karin

Tävla hos mig nu!

Postat av: ally

men gud, vad ska man annars göra på jobbet? med din beteckningar borde jag vara värsta horspundaren vid det här laget...=)

2009-08-25 @ 08:46:21
Postat av: Evasleva

Haha! Jag tycker att det är så uppenbart på facebook att folk har börjat jobba igen. Det är mycket fler uppdateringar på dagtid nu :)



klart man både kan fäjsboka och blogga på arbetstid om man har tid eller typ rast. Det sägs ju vara viktigt med mikropauser! :)



Skönt att jobbet känns bra än så länge.

2009-08-25 @ 11:28:05
URL: http://www.evaslevapysslar.blogspot.com
Postat av: Skolfröken

Ä, blogga på. Det gör jag med om jag tar rast ibland.

2009-08-25 @ 11:40:42
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: Pulver-Eva

Jag super hela dagarna jag

2009-08-25 @ 16:06:11
Postat av: mrs Pitepalt

Hej, mitt namn är mrs Pitepalt och jag är en jobb-bloggerska!

Tur att ni stödjer mig i mitt smusslande.

2009-08-25 @ 20:36:35
URL: http://mrspitepalt.blogg.se/
Postat av: Snäckan

Är här med lite stöd jag också :-)

2009-08-26 @ 17:14:46
URL: http://snackansdagar.wordpress.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits