Mumintokig

Muminfilmerna går varma hemma i dvd-spelaren. Kotten vaknar varje morgon och kräver mumin. Det första ord han säger är mumin och sen är han inte nöjd förrän inledningsmelodin börjar spela. Då vaggar han fram och tillbaka i soffan och tjuter "muuuumin!". Kan man göra annat än glädja honom med att sätta på en film? Dessutom tycker jag muminfilmerna är ganska bra. De är mysiga och fina och karaktärerna pratar roligt.

Men nu tror jag kanske det börjar gå lite väl långt. Inatt runt halv tolv när vi låg och sov vände jag mig till Palten och sa "jag pratade ju med kommunen för några år sedan om muminvärlden" "Jaha..." sa Palten en smula förvirrad och väldigt nyvaken. Vad kommunen hade svarat fick han dock aldrig veta eftersom jag toksov. Jag själv har inte heller någon aning om vad kommunen sa, men lite nyfiken blir man ju.

Kommentarer:
Postat av: Pulver-Eva

Hahaha, ja detta med muminvärlden är ju något som berör många kommunpolitiker.

2009-12-07 @ 10:12:34
Postat av: Skolfröken

HAHAHAHAHA! Han måste ha börjat skratta mitt i natten!

Postat av: mrs Pitepalt

P-E - man vet ju aldrig, ni finnar kanske inte gör annat än diskutera mumin. Det skulle jag göra om jag bodde på Åland...



Skolfröken - jo, lite skrattade han nog. Det skulle jag gjort iaf.

2009-12-07 @ 18:37:17
Postat av: Bratwurst

Hahaha! Mumingalningar!

2009-12-07 @ 22:05:12
Postat av: Pulver-Eva

Men hallå, har du kommenterat hos LindaK?

2009-12-12 @ 10:36:05
Postat av: mrs Pitepalt

Men hallå, har du inte sett att jag har henne i min länklista?

2009-12-12 @ 18:36:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits