Jag är en prylgalning!

Var på stan idag med palten. Vi var på loppmarknad, på jättedyr inredningsbutik (och suktade över Myran-stolar, le Klint-lampor och Pappelina-mattor), på Duka (där jag köpte min fina rosa Margarete-skål, I lööööööv it!), på klädbutik (där jag köpte en rosa och grårandig t-shirt), på Clas  Olssons (där jag köpte en förvaringslåda för alla mina pärlor och smykespysslar-grejer) och sist men inte minst på garnbutiken (där de sura kärringarna sålde mig ännu ett nystan till min vårsjal). I lööööv prytlar pch prylar och Margreteskålar. När vi hade köpt den studsade jag ut ur affären. Tyvär stötte vi på några äckliga ungar med stylade frisyrer och örhänge som trängde sig före oss i kön och var stödiga. Hur törs de sånt? De var typ nio år gamla och vi är vuxna (i deras ögon åtminstone). Inte f-n hade man själv vågat göra sånt när man var liten. Stryk skulle de ha, plus deras föräldrar som lät dem ta hål i örat, kräkvarning!
När vi kom hem rensade vi i förrådet ( fyra stora påsar och tre fulla banankartonger att spara) och tvättade, vi är så duktiga! Nu behöver vi bara packa 93 lådor till och sen kan vi flytta ut från vår lägenhet om lite drygt en månad...

Kommentarer:
Postat av: Sara

min brorson har hål i örat. jag tycker att det är jobbigt.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits