Dunkadunka

Jag skrev ett långt och poetiskt inlägg om en gammal tant som försökt bonda med mig på stan. Hon tyckte musiken i en butik var för hög och så ville hon att jag också skulle tycka det. Jag skrev länge och utförligt om att jag minsann inte var någon tant, att jag minsann hade två tatueringar och att jag minsann inte gick där och bekymmrade mig om dunkadunka-musik. Men sen försvann inlägget och nu orkar jag inte skriva nått nytt.
Slutsatsen var i alla fall att
*Tanten tyckte jag var tant och också led av den höga musiken
*Hon var typ 45-50 år äldre än mig, och jag tycker inte hon borde se mig som en jämlike vad gäller musiksmak.
*Jag är 25 och tatuerad, jag borde inte bli påhåppad av pensionärer på stan
*Jag är tant! Buhu!


Kommentarer:
Postat av: barbasyster

Moahahahaha. Hehehehhe. Du är ju sooo tant! Du har tanttrosor och bettskena. Du gillar och sticka, glacera skinkor och baka småkakor. Ett par olovligt förskaffade tatueringar kommer inte hjälpa dig! Sorry sis! (jag fnissar fortfarande)

Postat av: bungalow...tydligen (en sån som anna-greta och kalle haar)

kära före-detta-ponnyägare, du behöver inte oroa dig över den lilla lilla japanen, hon kommer inte att förstöra dig jul. hon pratar svenska och tycker om ägg och kaviar (dock även kaviar på pasta vilket inte känns riktigt lika...svenskt). dessutom kan du ju alltid glädja dig över att den anpassbara anna-lena (klas mams) har valt att fira på annat håll. ytterligare en sak som kanske kommer att muntra upp dig är att mina 19-åriga klasskamrater retar mig och kallar mig för tant. även jag "lilla ing" hör till tantskaran, eller hur var det nu?

2006-12-05 @ 15:55:49
Postat av: Barbasyster

Å, nedriga syster - om jag är tant vad är då inte du? Föresten gillar jag ATT sticka inte och sticka! Moahaha, språkpolisen slår till igen.
Ing - sorry att jag klankade på din minivän. Hon är säkert trevlig och allt de där. Jag bara såg fram emot en jul där man inte behövde vara artig och prata kallprat och ha ständigt baksug i baken. Men det är väl inte främst din lilla vän som bidrar med det. Det blir säkert tlevligt!

2006-12-06 @ 16:09:44
Postat av: barbasyster

Ok språkpolis, det här meddelandet är postat av den RIKTIGA barbasyster. Gör rent framför egen dörr innan du tar anställning hos King Lear. MoahaHA.

2006-12-07 @ 09:18:58
URL: http://mrspitepalt.blogg.se
Postat av: Sara

hahaha. tant!

2006-12-07 @ 15:17:17
URL: http://miondion.blogspot.com
Postat av: Ewa

Men jag älskar ju tanter!!! Det är det bästa. Ska ni hit nåt under julen?

2006-12-07 @ 22:12:03
URL: http://www.kafferep.habibi.se
Postat av: mrspitepalt

Ewa - jo, jag gillar ju också såna här tantgrejer. Men när det kommer fram damer med ena foten i en scholl och andra foten i... ja du vet, och tycker att man är nån de kan dela åsikter om musikvolym med. Då är det inte lika roligt.

2006-12-07 @ 22:55:11
Postat av: Mortenrachel

I see first time your site guys. I like you :)

2010-04-22 @ 08:43:03
URL: http://mortenrachel.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits