Min kvällsrutin

Varför ska man var så mörkrädd?
När Palten är borta i veckorna har jag alltid samma rutin innan jag går och lägger mig. Jag skruvar upp volymen på båda TV-apparaterna, både den i sovrummet och den i vardagsrummet. Sen låser jag dörren till arbetsrummet, om dörren är låst kommer nämligen inte monstren och mördarna ut. Därefter borstar jag tänderna med dörren öppen. Jag ser då ut i hallen och kan hålla koll. Detta är lite jobbigt eftersom något kan dyka upp. Extra jobbigt blir det när jag måste tvätta ansiktet. Varje gång jag sticker upp huvudet förväntar jag mig nämligen att Bob eller den där äckliga ungen från The Ring ska stå bakom mig. Känner jag mig riktigt mörkrädd tar jag halva ansiktet åt gången så jag alltid kan ha ett öga öppet. Nu kanske du tänker, varför har hon inte bara dörren stängd. Men då kommer ju någon stå där sen när jag öppnar, så det går inte ser du! Efter detta går jag ut i köket där jag talar om för mig själv att spisen är avstängd ungefär tre gånger. Detta kan vara lite jobbigt för ibland är jag rädd för att någon ska svara inifrån det tomma vardagsrummet. Därefter stänger jag av TVn i vardagrummet, efter att jag kollat så det inte ligger någon under soffan. Därefter känner jag så att ytterdörren är låst medan jag säger till mig själv att den är låst och därefter släcker jag i köket, vardagsrummet, känner en extra gång på dörre+kollar spisen en extra gång. Därefter släcker jag i hallen och springer/hoppar de sista 1½ meterna in i sovrummet, slänger igen dörren, låser den och andas ut. Är dörren låst kan nämligen inte monstren och mördarna komma in.

Det börjar faktiskt bli lite jobbigt...

Vad tror ni, fungerar hypnos?

Kommentarer:
Postat av: idapida

Det låter bra. Vet ej tider än men återkommer när jag vet. Tar med pezen. Kramkram!

2006-05-16 @ 00:26:55
Postat av: Sara

Jag har också utmanat dig, så nu måste du göra den där listan!

Förresten tycker jag att Pulver-Eva är ett jätteroligt namn.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits