Dö spisdjävel, dö!

En fråga som nästan alltid fanns med i såna där "Mina vänner"-böcker man hade när man var liten, och som även är flitigt förekommande i diverse listor och annat man kan göra på bloggen är "Vad är det värsta du vet?". När man var liten svarade man typ blodpudding eller att städa, och nu svara man saker som världskrig, orättvisor och svält (om man kandiderar i bikini) och överlägsenhet, ogynnsamhet och pedofili och man är vanligt människa. Men från och med nu vet jag vad jag ska svara. På alla sådana frågor överallt, oavsett om jag får frågan ställd av någon tidning som tänker lägga ut bild och namn. Jag tänker stå för mina åsikter. Det värsta jag vet är nämligen - att flyttstäda!
Det är så tråkigt så klockorna rymmer med en cirkus och lämnar vägen tom och fläckig. Det är så tråkigt att man önskar man visste vem man skulle behöva slå ihjäl för att slippa. Det är så tråkigt så det går inte att säga hur tråkigt det är.
Jag hatar det!
Dessutom tyckte min kära fästeman, "Jag-gör-ingenting-innan-jag-gör-det-nu", att det var en smart idé att sortera papper i en hel timme i lördags när vi flyttade. Jag hade föreslagit att han skulle sortera dessa papper tidigare i veckan, men han sa då (likt en tjurig femåring) "nä, jag orkar inte, jag gör det senare". 
Så medans jag var i den nya lägenheten och försökte rengöra vårt nya kylskåp (eller nya och nya, manicken är ju äldre än mig) så satt Palten och vände och slängde papper. I en hel timme! Det hade ju varit väldigt enkelt att bara ta med de två kartongerna till den nya lägenheten och göra det en annan dag. Då hade vi kanske inte behövt städa halva natten. Men detta kom ju min kära Palt inte på förrens han sorterat klart. 
Då ringde han mig med ömklig röst och sa "du... jag tror inte jag hinner klart. Kan inte du hjälpa mig?"
Så det var denna incident som ledde till att jag insåg hur mycket jag faktiskt hatar att flyttstäda. Kvällen slutade med att jag stod lutad över spisen i en väldigt o-ergonomisk ställning och skrek "Dö spisdjävel, dö!"
Efteråt var jag mycket arg, och Palten hade lite dåligt samvete för att han förspillt en timme på papperssortering så när jag stod och lagade kvällsmat kom han ut i köket och sa att vi nog var tvugna att köpa en del saker till lägenheten så vi kunde ju åka till Ikea snart. Om man vet hur trist Palten tycker det är på Ikea och med tanke på att vi var där för en vecka sen så säger det ganska mycket om hur hårt han ansträngde sig för att jag skulle bli glad igen.

Kommentarer:
Postat av: barbasyster

Moahahahaha. I´ve litterally never been this happy. Det är inte bara vi som är värdelösa. Ni kommer också bli det

Lill-range undrar varför jag krattar åt daton. Jag berättar att jag skrattar åt hennes moster så nu lutar hon huvudet bakåt och skrattar jultomteskratt hon med.

Marsvinsungarna har kommit. Söta. Fyra stycken. Jag hade kanske inte hoppats på fullt så många...

Postat av: Elin

hahah...håller med om att det alltid är lika kul när andra lider och gör trista saker, vill inte flytta pga just den alltid lika spännande städningen..
Tack för skrattet (högt) här för mig själv i soffan! Kram på dig

2006-10-02 @ 18:44:11
URL: http://elinpelin.bloggspace.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits