Hjälp och fy och grubbel!

Jag sökte ett annat vikariat för typ en månad sen. Å nu ringde de och ville att jag skulle komma på en intervju. Jag vet inte vad jag känner. Det ligger närmare Palten så jag skulle kunna bo där, men det är lång pendlingstid. Hjälp och fy och grubbel!
Det är svenska och hemkunskap och dessutom lite mentorskap på toppen. Jag tror det är en heltidstjänst och den sträcker sig till sommaren. Hjälp och fy och grubbel!
Det skulle vara väldigt praktiskt om jag inte var en tonåring som hade låtit bli att ta körkort för då skulle jag kunna köra till skolan på lite drygt en halvtimme, men nu är jag ju tonåring och jag har inget körkort så så var det med den saken.
Dessutom måste jag gå på en intervju och det är alltid läskigt. Å skulle jag sedan få jobbet och bestämma mig för att ta det så måste jag säga till min nuvarande rektor att jag inte tänker vara kvar här efter att mitt kontrakt har gått ut och det verkar ju nästan ännu läskigare. HJÄLP och FY och GRUBBEL!

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Nej, du har ett förhandlingsläge! Du säger till din nuvarande rektor att du inte alls vill sluta egentligen hos dem men att du såklart måste eftersom du måste jobba så mycket du kan. Då kanske du får fortsätta på heltid med högre lön än på andra stället. Men jag fattar att det blev jobbigt. Jag skulle säkert må skitilla och bli superorolig men jag tror att det här kommer såklart sluta jättebra för dig! Det är ju för att du är bra och cool fröken det är flera som vill ha dig hos sig! Jag har såklart inte heller nåt körkort. Ibland undrar jag om vi är samma person :)!

2006-10-06 @ 08:00:17
Postat av: Maggie Grace

Just found your home page its great, best site I seen for ages. This is a wonderful wealth of information, it looks like you folks do great service keep up the good work.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits