Fyndhörnan

I går var jag och Palten på shoppingtur. Först gick vi till en antikaffär för att bara glutta lite. Men väl där hittade vi denna 11047-97 vackra sekretär, så då var vi ju bara tvugna att köpa den. Halva priset så vi fick den för 340 kronor. Ah, härligt! Den kommer passa in så bra i vårt framtida hem. Den kommer inte alls vara fylld och täckt med papper och skräp utan bara ha någon liten räkning eller nåt litet kuvert i sig och några fina Lisa Larsson figurer på sig, möjligtvis en Kobra-telefon eller någon del ur Stig Lindbergs Karneval-serie. Så kommer det bli, faktiskt! Senare på kvällen satt vi och tittade på TV och Palten suckade lyckligt mot sekretären och sa "Däri kommer vi ha många räkningar!"
Vi var också på Åhléns, där de hade rea på tyger. Åhléns har många bra tyger så det var extra bra. Det brun-blåa tyget är designat av Linda Sjödin och heter Tivoli. Det vann någon design-tävling som Åhléns hade förra året. Jag vet inte vad jag ska göra av det, men 29 kr/meter. Hur bra är inte det? Jag var bara tvungen att köpa två meter. 11047-98 Det rosa är en vaxduk som jag inte kommer ihåg vad det heter. Jag har tänkt sy en ny större necessär av det. Min nuvarande fick jag i julklapp av Palten för några år sedan. Den är ju fortfarande väldigt fin, men lite liten. Kanske kan jag ha den när jag går ut (går ut?! haha) och inte ska ha så mycket smink med mig.
Dessutom var jag duktig på Ikea. Det enda jag köpte var en liten bakform. Jag hade hoppats att de skulle ha plockat fram julsaker eftersom flera andra har bloggat om det, men icke! Jag är besviken, Ikea. Det är ju bara tre månader kvar, nu får du sätta igång!



Kommentarer:
Postat av: pitepaltens pitesyster

ursnygg sekretär!har ni kollat vad farbror bosse har på blocket i Boden... http://www.blocket.se/vi/9495698.htm?ca=1_3_s

2006-09-24 @ 20:54:40
Postat av: barbasyster

Schysst hylla. Mary och Pippi eller Merry och Pippin kommer soo att rita på den med spritpenna!
Jag vill också ha en necessär. Jag måste gå till Åhléns! 29 kr metern! I´m dying here.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits