Tredje gången gillt

Idag skulle niorna på min skola ta spexkort till yearbook. Jag hade lektion med en av mina andra klasser och hade bara gått ner för att hämta några papper. På väg tillbaka till klassrummet gick jag förbi två av mina snäll kill-elever från nian. De satt i kostym och väntade på att få ta spexkort.
"Vad tjusiga ni ser ut!" sa jag.
"Tack!" sa båda två och log lite generat.
Jag fortsatte gå mot min lektion när jag hör en annan elev som ropar efter mig:
"Jag önskar jag kunde säga samma sak om dig!"

Det var en kille som också går i nian, men inte samma som mina fina elever. Han satt inte med dem, jag tror inte ens att de är kompisar. Jag gav honom inte en blick och han har aldrig tidigare haft någonting med mig att göra. Det var HELT oprovocerat.


Så, om någon håller räkningen är det här tredje gången på mindre än en månad som jag blivit påhoppad av en elev. Tre gånger på tre veckor av olika elever från tre olika klasser.

Att vara lärare, det är roligt nästan jämt...

Kommentarer:
Postat av: barbasyster

Vad finns det kvar att säga? Kan jag få ringa hans föräldrar? Fast det är klart, de kanske inte har telefon i husvagnen? Eller också så hör de inte när det ringer pga allt banjospelande!

2007-02-21 @ 22:01:38
Postat av: mrspitepalt

Nej, du kan nog inte ringa tyvär. Du har inte en sån där mugg med en tråd i botten. Det är det enda de använder i banjoland.

2007-02-21 @ 22:09:29
Postat av: Maria

Jag blir alldeles upprörd när jag läser det här. Det måste väl ändå finnas någon slags handlingsplan mot sånt här? Eller är det bara andra elever som man inte får mobba?
Läste att du inte hade mycket till övers för rektorn, men de andra lärarna måste väl kunna stödja dig på något sätt?
Fan vad ungar kan vara vidriga, jag blir så jävla arg! Och inte får man göra ett skit mot dem heller.
Jag hoppas verkligen att det blir bättre.

2007-02-22 @ 22:21:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits