Bröllopskris

Nu är det ju bara två sekunder kvar till bröllopet och mycket, alltför mycket, är inte klart. Dessutom ringde just min kompis som också är min länk till killen som ska sjunga i kyrkan och berättade att den duett vi har valt förr fem månader sen inte kan sjungas. Vi hade valt låten Come what may, från Moulin Rouge, och jag har laddat ner den till Ipoden och lyssnat och tänkt och nästan gråtit en liten tår på tunnelbanan. Å inte då för att jag var tvungen att åka till min dumma skola, utan för att jag kände att det skulle bli så bra och svulstigt i kyrkan med den låten. Men det var en väldigt  "bra" anledning till varför det inte gick. Eller bra och bra, snarare väldigt motiverat. Tjejen som skulle sjunga i duetten hade precis förlorat en släktning och på den släktningens bröllop sjöng hon just den sången. Så nu kände hon att hon inte klarade av att sjunga låten på vårt bröllop. Något jag självklart förstår, men det skapar ju helt klart lite mer att göra för oss. Vad ska vi nu ha för låt?? Ingen för gammal eftersom vi redan har en sån, ingen för bröllopig som är med på varende vigsel, och ingen som har varit på någon annans bröllop. Alltså något bröllop vi har varit på. Hjälp!? (Det där sista är ju svårt för er att veta, men det är mer en av mina motiveringar)

Kommentarer:
Postat av: Aradil

Gah, vad jobbigt och dessutom kan man ju inte ens bli riktigt irriterad när det är en sådan anledning...
Kan tyvärr inte komma på någon bra låt så här på en gång - men jag hoppas verkligen att det ordnar sig.
(Håll mitt hjärta? Men den kanske är jätte-vanlig, vad vet jag)

Postat av: Ewa

"God only knows where I'd be without you"?

2007-06-26 @ 18:22:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits