Bring it on, kattkiss-tanten!

Nu är det krig!
Vi bor ju i världens knasigaste och sunkigaste trappuppgång, för er som missat det. Vi har diverse knasiga grannar, framförallt kattkiss-tanten. Hon är den främsta orsak till att trappuppgången är så sunkig. Doften från hennes kissiga katt har nämligen krypt ut och bosatt sig i trappuppgången. Eller snarare så att det svämmat över i lägenheten och nu även bor i trappuppgången. I alla fall så luktar det väldigt illa. Så illa så en kollega till mig som inte ens bor  i huset frågade. "jaha, så ni har flyttat in i huset där det luktar så j-a illa i trappuppgången?"

För att försöka bekämpa denna stank, ställer vi alltid upp ytterdörren när vi går eller kommer hem. Och nästa gång vi passerar dörren har någon (läs kattkiss-tanten) stängt dörren. I går hade det dykt upp en lapp från fastighetsvärden "Det är förbjudet att ställa upp dörren, bla bla bla". Jag blev jättearg på en gång och bestämde mig för att ringa. Palten tyckte vi skulle flytta så kattkiss-tanten inte blev tokig och började slänga in kattkiss-indränkta tussar och bajskorvar i vårt brevinkast. Men så i morse ringde jag. Jag ringde självmant till en läskig okänd person, så ni förstår kanske hur ilsk jag var. Det visade sig att han jag pratade med aldrig vart i trappuppgången och han visste inte varför lappen åkt upp. Men jag sa att det luktade så illa där och att det var därför vi ställde upp dörren. Han skulle se vad han kunde göra åt stanken, men han påstod att det inte skulle lukta så där. Så nu får vi se vad som händer...

Ditt drag, kattkiss-tanten!


Kommentarer:
Postat av: ally

haha låter som en medlem... =)om inte värden gör något (som han har skyldighet till) ring kommunen, de kan ta djur ifrån personer som vansköter dem...

2007-09-06 @ 09:09:24
Postat av: mrspitepalt

Ally - jag tycker det låter som en bra idé. Men min man är ju rädd för att hon ska bli heltokig bara vi ringer och klagar på stanken, så om vi tar hennes älskade katt ifrån henne kanske hon själv kissar i vårt brevinkast.

2007-09-06 @ 09:54:40
Postat av: ally

haha ja den risken finns ju, kanske kan ringa någon annanstans och få henne intagen istället...

2007-09-06 @ 11:08:17
Postat av: Dixie

Aaah, ska kolla i mataffärerna. Det kanske inte är big business med hyllpapper i Göteborg, som du påpekade, kanske får jag dra mig ut på landsbygden. Kan tänka mig att orterna runtomkring är ena riktiga hyllpappersorter.
yup, Göteborg är det som gäller. Så himla mycket overaller är det väl inte, men det är illa nog hur få de än är. Speciellt en grinig dag som den då den texten författades.

Postat av: Ewa

Ring till kommunen och anmäl det hos miljökontoret. Katterna kanske lever i misär och har det hemskt. De gör hembesök hos folk som missköter sina djur= de tar dem därifrån= ni slipper kattkisslukten.

2007-09-06 @ 16:46:37
Postat av: Anna

Jag dras med en kiss-tant! Alltid när jag ska ner till tvättstugan efter tvättiden är slut, ofta vi 00-slaget, då möts vi tvättstugan. Stanken svider i både näsa och öga och stämningen är tryckt. Numera skickar jag alltid min man och konstigt nog träffar han aldrig på henne!

2007-09-19 @ 22:57:09
URL: http://mittlillabo.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits