Stackers lilla Kotten

I förmiddags när jag bytte blöja på Kotten var det blodstrimmor i bajset. Det är inte något man vill se när man tittar i sin tolv veckor gamla sons blöjor. Antagligen vill man inte se det i blöjan på barn som är någon annan ålder heller, men jag kan bara utgå från mig själv. Palten var på jobbet och båda systrarna var okontaktbara på telefon. Jag ringde BVC men de hade stängt så då ringde jag någon slags sjukrådgivning istället. Kvinnan jag pratade med ställde frågor och bestämde sen att det inte var akut, men att jag skulle ringa BVC när deras telefontid startade klockan tre eftersom de hade bäst koll på spädbarn. Klockan var då elva. Fyra timmar är ganska lång tid att vänta när ens lilla, mjuka, skära son har bajsat blod. Jag hann prata med både Palten och systrarna och oroa mig tusen varv i skallen. Men tillslut fick jag prata med BVCoch då lät det som att det inte var något farligt, men om det hände igen så skulle jag ringa.

Nu verkar han må ganska bra. Men han sover och tuttar mer än vanligt. Men är det inte lite konstigt att de enda som har koll på små spädisar inte har telefontid förrän tre på eftermiddagen? 

Kommentarer:
Postat av: Dr. Snuggles

Läskigt. Men experterna har ju talat så det är inget att oroa sig för längre. Bara hålla koll ifall det dyker upp igen.



Ta det lugnt!

2008-09-09 @ 16:35:34
Postat av: Evasleva

Oj vad jobbigt att bara gå och vänta så där. Klart man blir orolig!

Postat av: Västmanländskan

Usch ja! Det hände oss också, men vi fick snabbt tag på vår BVC-sköterska och fick besked om att det var ganska vanligt. Vad jobigt att behöva vänta!

2008-09-09 @ 20:52:12
URL: http://pregnolejbro.blogsome.com
Postat av: Snäckan

Men stackars lille kotten!!! Jo de där på BVC går ju aldrig att få tag på när man verkligen behöver. Konstigt svar på sjukvårdsupplysningen tycke jag.



Hoppas Kotten mår bättre nu!



Kram till er båda

2008-09-10 @ 07:37:13
URL: http://snackansdagar.wordpress.com
Postat av: Skolfröken

Läskigt! Hoppas att han mår bra nu.

2008-09-10 @ 17:27:47
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: mrspitepalt

Idag hände samma sak, så nu har vi fått en tid på sjukhuset. Men förhoppningsvis är det ingen fara. Men tack för alla snälla inlägg.

2008-09-10 @ 18:06:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits