Pimp my täcke

Jag har lyckats pyssla lite de senaste dagarna, vilket känns mycket bra. I löööv pyssel. Och nu när jag inte har en stor mage som är i vägen eller tjocka vattenfyllda korvfingrar kan jag pyssla lite igen, så länge min mjuka son inte protesterar.

Det senaste pysslet är ett litet täcke till Kotten. Jag hittade ett gammalt örngott som jag hade när jag var liten och bestämde mig för att pimpa det lite, och sen hittade jag en massa gamla tyger så det enda jag behövde köpa var tre trådrullar. Billigt pyssel, det är ju det bästa!

Det här
är före. Det orangea tyget köpte jag till ett tidigare projekt, det bruna och bladiga är gamla sjuttitalstyger och det vita är påslakanet.
Det här är själva pysslandet
 Jag syr,
Kotten sitter i babysittern och vi tittar båda på Vänner. Han känner redan igen bra TV när han ser det. Det är min son det.
Och så här blev slutresultatet. Jag är ganska nöjd faktiskt.

Nästa projekt blir nog att sy något att hänga i vagnen.

Kommentarer:
Postat av: Västmanländskan

Så fint! Härlig 70-talskänsla.

Postat av: Snäckan

Det blev ju hur fint som helst!!!!!!! Vad duktig du är.



Simon gillade också att titta på tv när han var som kotten. Det var något med rörelsen och färgen tror jag. Råkade dock andas om det til BVC-sköterskan och fick en massiv utskällning precis som om jag satte Simon där 12 timmar i sträck. Så vitt jag kan se så har inte vår lilleman tagit någon skada iallafall.



Kram

2008-09-05 @ 10:40:41
URL: http://snackansdagar.wordpress.com
Postat av: mrspitepalt

Tack, vad ni är snälla!



Snäckan - Kottens pappa är nog som din BVC-sköterska. Han tycker inte heller Kotten ska titta på TV. Åtmistone inte "min" TV. Men när han tittar på nyheterna med honom, då går det bra. Men jag tänker nog inte säga något till min BVC-sköterska heller.

2008-09-05 @ 10:50:19
Postat av: ally

vilka fina saker du har pysslat! det är förresten mia =)

2008-09-05 @ 15:18:27
Postat av: mrspitepalt

Tack! Å Mia, vad kul! Jag visste inte ens att hon hade fast förhållande. Hon kommer få en supersöt unge!

2008-09-05 @ 18:09:57
Postat av: Dr. Snuggles

Du är ju pysselmaster! Mycket fint!

Ska Mia, alltså vår Mia, ha barn???

2008-09-05 @ 18:32:16
Postat av: ally

haha, japp dr snuggles, nu är det bara vi kvar.. =)

2008-09-05 @ 21:06:47
Postat av: Dr. Snuggles

Jag tror jag nöjer mig med katt och andras ungar ett tag till. Vad säger du Ally? =)

2008-09-05 @ 22:24:31
Postat av: Barbasyster

Paltsyster - vackert täcke! Kotten kommer bli såå glad.

Dr Snuggles - jag har tre barn som du kan låna/få vissa dagar.

2008-09-06 @ 00:25:47
Postat av: ally

absolut, ett tag till iaf =) vill inte var tjock i maj...

2008-09-06 @ 08:59:52
Postat av: Evasleva

Det var ett supersnyggt pyssel!

2008-09-06 @ 12:42:34
URL: http://evasleva.blogg.se/
Postat av: Dr. Snuggles

Barbasyster - det är bara att dumpa dem här när som helst. Jag är ju orange så det kommer funka bra!

2008-09-07 @ 09:28:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits