IQ fiskmås

Palten och jag försökte räkna ut hur stor arean av vår stora runda matta är. Det var inte lätt. Skolmatten satt långt bak i lillhjärnan. Eller ärthjärnan, jag vet inte riktigt. Vi chansade på hur stor mattan skulle vara. Palten trodde tre, jag trodde fyra meter. Palten tyckte vi skulle ta diametern gånger diametern delat med två. Då blev det två komma åtta. Palten struttade runt och skröt över att han hade vunnit och var bäst. Jag tyckte vi skulle ta radien gånger radien gånger pi. Det blev fyra komma tolv. Palten tyckte det var hur knasigt som helst. Inte förrän vi sökt på nätet och sett att jag hade rätt gav han med sig. Jag var förstår en väldigt god vinnare. Jag brukar alltid sjunga I am the champion my friend... när jag sitter framför datorn, faktiskt!

Vi är alltså två gymnasielärare med examen från Uppsala Universitet. Det är ju tragiskt.

Fast ännu mer tragiskt är det ju faktiskt för Palten. Han är ju helknäpp!

Och för att förtydliga det måste jag bara skriva vad han gjorde nu. Kotten har nu börjat sitta men ramlar ibland bakåt. För en stund sedan ramlade han handlöst bakåt och slog i golvet med en högljudd duns. Han grät en stund men nu är det bra igen. Jag tyckte det var fascinerande, för om man själv skulle slå sig så skulle man ju gråta jättlänge. Palten tyckte "nä då, det är inte så farligt." "Men sätt dig på mattan då och sen faller du handlöst bakåt så får du se hur kul det är!" sa jag, varpå min knasiga, snart 30-åriga man sätter sig i skräddarställning och trillar handlöst bakåt på golvet. Han landar och ska precis säga att nä, det gjorde inte så ont, när han inser att det gör ju faktiskt skitont! (Nu tvingar Palten mig att skriva att det faktiskt inte alls gjorde ont, det var bara läskigt, faktiskt!) "Möh, det var ju jättlänge sedan man slog i huvudet, det liksom skramlar omkring därinne!"  I laughed so hard a little pee came out...

Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Jag skrattar ihjäl mig!!!



Man får ge Palten lite cred för att iallfall empiriskt försöker falsifiera dina påståenden ;-)))



Kram

Postat av: Anonym

ni verkar ha roligt i det paltiska-hemmet =)

2009-02-05 @ 13:21:16
Postat av: ally

föregående kommentar var från mig, hade lite bråttom

2009-02-05 @ 13:22:47
URL: http://grenman.wordpress.com
Postat av: King Lear alias The Godmother

Man förstår varför staten var tvungen att sätta Sigbritt Franke på att utreda hela jäkla lärarutbildningen. Vilket mörker!



Närå, jag är faktiskt lite imponerad. Jag kommer ihåg själva formeln "radien gånger radien gånger pi", men jag hade glömt vad den skulle användas till. För att inte tala om hypotenusan. Var det nåt i Pytagoras sats, möjligen? Och några katetrar? Hm, det låter lite väl medicinskt.

2009-02-05 @ 21:15:26
Postat av: Barbasyster

Men snälla King Lear! Katetrar?! Jag ska visa dig en kateter så snart jag får chansen. What the heck, jag kan sätta dit en på dig också. Det är jättepraktiskt, man behöver inte gå upp på natten och liksom gå ända till toa för att kissa. Jädrigt najsigt faktiskt! Tebaks till paltstolleriet.. det är tur att bloggen är anonym för annars skulle Palten få sluta på sitt jobb och du inte få något nytt! Nästa gång kan ni väl komma hit och sätta er längst upp i trappen och falla handlöst nerför, då kommer det skramla minsann!

2009-02-05 @ 23:14:25
Postat av: Evasleva

haha, det var fantastiskt roligt!

2009-02-06 @ 12:27:27
URL: http://evasleva.blogg.se/
Postat av: Skolfröken

Hahaha, jag skrattar ihjäl mig!

2009-02-06 @ 15:17:21
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: mrs Pitepalt

Palten är lite orolig över att ni som läser och inte känner honom kommer tro att han är helknasig. Men jag berättar ju bara sanningar, sen är det helt upp till er att tolka dem.



Men visst låter han knasigare än han vanligtvis är, Ally, King Lear och Barbasyster?

2009-02-06 @ 18:15:15
URL: http://mrspitepalt.blogg.se/
Postat av: Soffy

HA HA xD

2009-02-06 @ 18:26:23
URL: http://schwarz.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits