Litet hurra och stort hjälp!

Jag har fått jobb!
Ett vikariat som sträcker sig över höstterminen på en gymnasieskola i Stockholm.
Palten ska vara hemma med Kotten så han är väldigt nöjd.
Jag känner mig lite glad, men mest nervös, skraj och sorgsen.
Ska jag lämna min lilla, lilla bebis hemma och åka bort hela dagarna?! Det är inte roligt... Dessutom ska jag köra bil till en stor skola med duktiga elever som säkert är mycket smartare än mig hela bunten. Jag kommer börja grina. Dessutom måste jag vara vuxen fröken och inte bara mamma. Hur var det man bar handväska nu igen?
Min förhoppning är i alla fall att Palten ska märka hur trist vår stad är och också vilja flytta till Stockholm. Just nu är hans längtan efter hus större än något annat, och det blir svårt om vi ska bo i Stockholm.
Jag har ångest!

Kommentarer:
Postat av: Pulver-Eva

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, vad roligt! Grattis tjejen, och kom ihåg att du är smart och duktig. Nu återstår bara övertalningen av Palten. Lycka till!

2009-06-25 @ 08:54:43
Postat av: Pulver-Eva

Jag blir dock lite orolig för dina hybridstycken. Hur ska detta gå?

2009-06-25 @ 08:55:43
Postat av: Jenny

Grattis! Det kommer säkert gå kanonbra =)

Postat av: mrs Pitepalt

Pulver E - tack! Jag ska jobba på övartalningen. Jag blir dock lite orolig över att jag var tvungen att googla hybridstycken för att vara säker på att det var det jag trodde (vilket det var). Jag vet att det ser fult ut, det bara blev så...



Jenny - tack! Vi hoppas det...

2009-06-25 @ 10:04:13
Postat av: E

Grattis till jobbet! Det kommer säkert att gå alldeles utmärkt, men det är ju alltid lite läskigt med nytt jobb i början... Jag har också framtids- och livsvalsångest just nu, så jag vet hur du känner. Hoppas att det blir så som du vill ha det! Kram

2009-06-25 @ 10:26:51
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: Snäckan

Men sååå roligt att du äntligen fått ett jobb!!! Fast visst förstår jag dina känslor för att lämna liten Kotte hemma. Man blir splittrad som mamma.



Du kommer att briljera på skolan ska du se!



Kram

2009-06-25 @ 10:30:35
URL: http://snackansdagar.wordpress.com
Postat av: Johanna

Grattis till jobbet! Du kommer fixa det här galant!

2009-06-25 @ 14:02:24
URL: http://tystiklassen.blogspot.com
Postat av: Skolfröken

Grattis igen! Det kommer gå finfint. Och såklart ska ni flytta till Stockholm- tänk vad jobbigt det är att måla huset hela tiden. Och laga pannan. Och byta ut taket. BLÄ!



Tack till Eva som lärt mig vad ett hybridstycke är. Sånt vill man inte ha i en elevtext :-)

2009-06-25 @ 17:43:40
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: mrs Pitepalt

Tack alla snälla! Vi hoppas att det går precis så bra som ni lovar.

2009-06-25 @ 20:01:42
Postat av: Nocken

Grattis till jobbet!! Jag känner mig precis som du inför terminstarten - skraj! Jag undrar i mitt stilla sinne om jag någonsin har varit lärare? Det verkar som att när mammavettet flög in förra sommaren då flög lärarvettet ut. Känns bra att inte vara ensam med känslorna iaf! Man vi klarar det, eller hur Mrs Pitepalt?

2009-06-27 @ 21:17:58

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits