Snörvel och kräks

Kotten är superduperförkyld. Alla hans tidigare förkylningar har varit som fisar i rymden jämfört med den här. Jag tänker på den där boken med vilda bebin, när vilda bebin blir sjuk och bara ligger i sin säng med sin lilla runda skalle på kudden, alldeles ynklig. Sån är vår Kotte, ynklig. Han äter inget, bara tutte, men jag vet inte hur mycket han får i sig. Han vill mest bara sitta på någon av oss och sova. När han är vaken har han tunga, ledsna ögon och andas alldeles hest och raspigt. Sen är han så varm och febrig hela tiden. Jag tycker han bara ska ha blöja men Palten tycker inte man ska klä honom för kallt för det är inte heller bra. Nu är dock Palten på jobbet så jag kan klä honom hur jag vill. Dessutom börjar han nog bli lite bättre idag för han har varit lite piggare i omgångar. Förutom när han kräktes en superstor kräka på sig själv, mig och fåtöljen förstås. Men vi hoppas att det var den sista kräkan idag. Jag tycker så synd om honom och hoppas att vår vanliga pigga choklad-Kotte snart ska vara tillbaka.

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Näe, stackars Kotten! Jag tyckte att flytande Ipren funkade toppen nu senast Skolbebisen var sjuk. Den verkade verka mycket snabbare än suppar. Testa det om du inte redan gjort det. Och Fridan såklart, det är ju världens bästa.



Jobbigt om han inte vill äta alls förutom tutte, han vill inte dricka eller nåt?



Hoppas det snart blir bättre.

Postat av: Anonym

usch stackars liten. hoppas han blir bättre snart!

2009-03-16 @ 20:58:16
Postat av: Jenny

Stackars liten kotte... Hoppas han kryar på sig snart!

2009-03-16 @ 21:58:27
URL: http://jenzzzan.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Stackars liten kotte... Hoppas han kryar på sig snart!

2009-03-16 @ 21:58:41
URL: http://jenzzzan.blogspot.com/
Postat av: ally

det var jag som kommenterade däruppe, fattar inte varför det inte kom med...

2009-03-16 @ 22:47:03
URL: http://grenman.wordpress.com
Postat av: Pulver-Eva

En stor kram till kotten från mig! Och en till dig också

2009-03-17 @ 08:25:14
Postat av: Evasleva

Stackars, stackars kotten. och stackars er. Det måste vara jättejobbigt :(

2009-03-17 @ 15:48:53
URL: http://evasleva.blogg.se/
Postat av: mrs Pitepalt

Tack för alla snälla kommentarer. Han är nog förhoppnigsvis på bättringsvägar nu. Har varit lite piggare idag.



Skolfröken - flytande Ipren har vi inte testat, får göra det nästa gång. Fridan är bra, men Kotten HATAR den. Varje gång vi använder den knytar han sina små nävar, vänder blicken mot skyn och skriker på bebisspråk förstås "min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig?!"

2009-03-17 @ 18:49:10
Postat av: Skolfröken

Hehe, ja det gör ju Skolbebisen med, förutom en gång då hon bara garvade när vi Fridade(väldigt skumt, man undrar varför det var kul helt plötsligt), men det får man bita ihop och ta. I varje fall på kvällen... Men det gör ont i modershjärtat såklart :-(

2009-03-17 @ 19:04:39
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits