Bröllopsdags

Kotten är på väg att bli ett sånt där vilt barn. Det har väl ioch för sig varit på gång länge, men nu är det bara att inse faktum. Han är helvild. Röjer runt, river ut grejer, tugg/pussas på polarna och föräldrarna, sitter på Ebbe, badar saker i toaletten (igår fick vår bilnyckel ta sig ett dopp. Ni vet en sån där med elektriskt lås...) och är allmänt vild. Men självklart fortfarande helt underbar. Det viktigaste tror jag är att jag inte blir en sån där mamma som sitter och tuggar Toy och tittar åt ett annat håll samtidigt som Kotten dunkar ett annat barns huvud i marken. "Nåt sånt skulle min lilla Kotte aldrig göra..."

Nu ska jag packa ihop hela familjens prytlar och kläder för fem dagar, inklusive kostym åt Palten och enorm festklänning åt mig, och sen ska vi bege oss mot de gnälligaste delarna av Sörmland. Det vankas bröllop. Tyvär ska vi inte gå på samma bröllop, vi har blivit bjudna på två. Palten ska på en gammal studiekompis bröllop och jag ska på barndomskompisen blivande fru Grenmans bröllop. Ska bli skoj. Kotten ska få spendera dagen med pappa och hans sambo, för första gången. Blir också spännande.


Kommentarer:
Postat av: Västmanländskan

Vi har en liten vilding här också. Hon kastar sig fram med ett slags morrande ljud och öppen mun och bitpussas med sina vassa små tänder. På öppna förskolan petar hon de andra barnen i ögonen och drar dem i håret. Och på sistone har hon börjar skrika och hojta när hon inte får som hon vill. Men självklart helt underbar ändå :)

Postat av: Evasleva

Hoppas att ni har haft en riktigt trevlig helg!

2009-05-25 @ 16:46:53
URL: http://evasleva.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits