Screw you, Buddha!

Två lektioner kvar till helg. Tre veckor kvar till jullov. Inte ens fyra veckor kvar till julafton och hela sju månader kvar till sommaren.

Buddha sa att allt vara lidande och det som orsakade allt lidandet var begäret. Att människor begär och törstar efter saker hela tiden. Kanske det stämmer. Men jag tycker att halva nöjet är att ha något att se fram emot. Just nu ser jag fram emot att få gå hem och ha helg och mjukbyxor och gå på bio med Benny och äta middag och gå på glöggfest och mysa med Kotten och Palten. Jag ser också fram emot julen och alla klappar och dofter och goda grejer man kan äta. Jag ser fram emot att se Kotten fira jul. Förra året var han liten som en tesked och dessutom ganska ledsen och gnällig eftersom han just fått sin första tand. Men nu är han stor och glad och provar gummistövlar i hallen och tjuväter på en bit kladdkaka som han hittar på en tallrik på soffbordet när man inte ser. Jag tror han kommer gilla julen.

Så screw you, Buddha! Jag törstar och begär och det är alldeles, alldeles underbart!

Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Hallelulja, mer begär åt folket!



Det kommer bli en jättespännande jul för Kotten!



Kram

Postat av: mrs Pitepalt

Skönt att höra att jag inte är den enda som begär.



Ja, det ska bli spännande att se hur han tar julen med allt vad det innebär...

2009-12-01 @ 17:20:39
Postat av: Barbasyster

Buddha var väl typ tre äpplen hög och smällfet. Enda anledningen till att han var nöjd var förmodligen för att han inte förnekade sig nånting! Kinderägg till frukost, lunch och middag och ister till mellis!

2009-12-07 @ 22:49:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits