Avundsjuk, jag är så avundsjuk!

Idag har jag träffat fru Bratwurst på stan. Det var mycket trevligt. Vi var lika fattiga båda två så vi köpte nästan ingenting, men vi åt en del och pratade väldigt mycket om bebisar. Hon har en i magen som är beräknad att komma ut på lördag och jag känner mig mycket avundsjuk. Det är ju sjukt långt kvar till 11 juli och jag längtar.

Just nu är Palten på resa med sina elever och på grund av Eyjafjallajökull kommer han inte hem förrän på fredag, först skulle han komma hem torsdag kväll. Det är så tråkigt att vara själv. Han åkte i söndags och trots att jag har sysselsatt mig med trevliga saker och träffat trevliga människor hela veckan så saknar jag honom jättemycket. Hur gör människor som är ensamstående föräldrar på kvällarna? Träffar de en massa kompisar och vänner eller sitter de också bara hemma och pusslar och tittar på Shrek? Jag försökte fylla lite tid med att pyssla en mössa, men det slutade med att Kotten stod bredvis och grinade för att han inte fick måla en apa på mössan, precis som jag gjorde. Just nu grinar han över någonting med en boll och kasta. Jag har frågat om han ska kasta, men då säger han nej, jag har frågat om jag ska kasta och då säger han nej, så nu är bollen okastad och han grinar fortfarande. Bäst att gå ner och göra lite kvällsmat.

I morgon ska jag till BM och mäta magen och lyssna på rymdhästen som galloperar därinne. Det är alltid trevligt.

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

10 saker att göra när man är gräsänka (och barnet somnat):

1. Kolla på alla säsonger av Sex and the City

2. Kolla på gamla Grey's Anatomy

3. Surfa

4. Lägga upp album på Facebook

5. Nätshoppa till Knytet

6. Nätshoppa till Kotten

7. Nätshoppa till Mrs Pitepalt

8. Köp lösgodis och ät medan du kollar på hyrfilm (helst någon du inte får se annars)

9. Baka

10. Rita en bild av en vulkan och stick nålar igenom den.



Hoppas det går fort och att han snart är hemma igen! Kram

Postat av: Skolfröken

Kom på en till: leta upp galna debattrådar på Familjeliv och fnissa åt att vissa människor nog inte har alla hästar hemma.

2010-04-22 @ 19:15:40
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com
Postat av: mrs Pitepalt

Bara bra förslag, men eftersom jag är så mörkrädd går jag alltid och lägger mig med Kotten, så det blir inte så mycket kvällstid, men desto mer dagstid eftersom jag inte jobbar för tillfället, men det innebär ju tyvär att nätshoppingen blir näst intill obefintlig också. Men fnissa åt debattrådar, äta snask och titta på bra grejer är både görbart och görs ofta. Om du förstår vad jag menar.

2010-04-23 @ 10:40:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits