Back to vardag

Idag var första vardagen efter Paltens sommarlov. Palten gick upp i ottan och åkte till jobbet och Kotten skulle till förskolan för första gången på 1½ månad. Jag har försökt lobba lite för förskolan den här veckan, men varje gång ämnet har kommit upp har Kotten bara sagt nej. "Snart ska du börja förskolan igen. Nej. På måndag ska du gå till förskolan och träffa alla kompisar. Nej I morgon ska du till förskolan, skoj va!? Nej." Så det var med viss bävan jag gick dit med honom i morse. Jag tänkte åka in till stan efter att ha lämnat och hade Knytet i vår gamla enkelvagn. När Kotten upptäckte det blev han inte nöjd. "Åka min vagn, åka min vagn!" så det slutade med att jag tog Knytet i BabyBjörn och Kotten knökte ner sin långa kropp i liggvagnen. Till förskolan kom vi i alla fall och när Kotten väl var där knallade han in hur lugnt som helst. Han vinkade knappt hej då utan började bara leka med alla saker hur lugnt som helst. Mycket skönt.

Därefter tog jag och Knytet tunnelbanan in till stan och han sov hela vägen, sweat! Det är verkligen stor skillnad att gå på stan med en enmånadsbebis än att gå på stan med en enmånadsbebis, en vild tvååring och en uttråkad trettiettåring. Den där lilla kan man ju bara stoppa i en BabyBjörn eller stoppa in en tutte i munnen på så blir han nöjd. Jag tror inte att de alternativen skulle funka så bra på de två större killarna, för att inte tala om vilka reaktioner man skulle få från de andra shopparna om man gjorde så. Fast jag skulle ioch för sig betala bra med pengar för att få se någon gå omkring inne på H&M med en kinkig Palten i en BabyBjörn.

Efter det hämtade jag Kotten på förskolan och nu sitter vi och tittar på Blixten Mcqueen och Kotten skrämmer mig med en studsboll han fick av Nocken och hennes familj. Det är en dinosaurie i bollen som morrar på mig så jag skriker av rädsla men då lugnar Kotten mig. "Det är bara rag, mamma. Ingen fara!" Knytet sover i vagnen och snart ska jag göra ugnspannkaka. Vardagen är inte så tokig trots allt.

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Det låter inte alls som en dum vardag!

Skönt att höra om att ni har det bra!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits