Kotten hjärta Knytet

Idag blir Knytet tre veckor och han är fortfarande underbar och älskad av alla. Inte minst av sin storebror. Kotten vill gärna krama och pussa på Knytet och det senaste han börjat med är att lukta på honom. Han fräser lite med näsborrarna in och ut på Knytets ludna skalle och så säger han "luktar lite gott!" och jag kan inte annat än instämma.

Dessutom vill han gärna att Knytet ska vara med. Han har mer än en gång grinat sig svettig över att Knytet inte ligger med i sängen när han ska sova och nu har jag börjat ta med mig Knytet varje gång det är jag som lägger Kotten. Förut ville Kotten gärna hålla i mig när han somnade, men nu är det alltså Knytet som är nya favoriten. När jag la honom idag fick Knytet ligga bredvid Kotten i hans utdragssäng och Kotten låg relativt stilla och höll sin lillebror i handen och sen somnade han. Varför lägga dyra pengar på gosedjur när man kan göra en lillebor alldeles själv?



Vi har också hunnit vara på semester i Skåne där vi hälsat på King Lear och hennes familj i deras sommarstuga och Knytet har inte behövt ligga missnöjd många sekunder innan någon plockat upp honom. Dessutom har Kotten haft två kusiner att köra med och han har ägnat dagarna åt att titta på Blixten Mcqueen och säga att saker är hans. "Min boll, min bil, min skateboard". Det blir lite tröttsamt i längden. Speciellt när man går till en lekpark och Kotten sitter och harvar sitt mantra redan innan han hunnit ur vagnen, "min rutchkana, min gunga, min sandlåda". Snälla, säg att det är en fas och att era barn också varit så här?

Kommentarer:
Postat av: Nocken

Haha! Jag känner igen det där med "min". Hur ska det gå när Mini-Nocken och Kotten ses på onsdag?

2010-08-08 @ 17:10:49
Postat av: Evasleva

Grattis till fina väskor och fina pojkar! Skönt att höra att allt går så bra.

Postat av: Skolfröken

Å, så skönt att det funkar så bra för er! Skolbebisen är också väldigt snäll mot sina systrar och verkar gilla dem skarpt. Det är skönt att det inte är tvärtom, har hört talas om riktiga skräckhistorier...



Hon är precis likadan när det gäller saker- allt är hennes. Att dela med sig eller turas om ställer hon inte alls upp på. När den här tvåårstrotsen slutar vill jag gärna veta :-)

2010-08-09 @ 18:12:22
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com
Postat av: mrs Pitepalt

Nocken - ja, det lär vi ju märka. Förhoppningsvis slåss de lagom mycket...



Evasleva - tack och tack!



Skolfröken - Skönt att höra att andra är likadana, då kan vi ju skylla på åldern. Förutom det där med att de är så snälla storasyskon förstås. Det är helt och hållet föräldrarnas "fel" ;)

2010-08-11 @ 08:27:57
Postat av: Miia - There´s no place like home

Åh, vilken gullig bild på de två bröderna. Kärlek! =)

2010-08-15 @ 00:02:17
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits