Feel bad-TV

Jag har ju fortfarande inte fått något jobb och trots att jag försöker fylla dagarna med nyttiga sysslor, typ städa, sortera och baka, blir det ändå tid över. Denna tid spenderas mycket framför TVn, trots att det mesta som går på dagarna är skit. Vissa program fastnar man dock för, trots att man kanske inte borde. Ett sådant program är Förlossningskliniken på fyran. Hittills har jag sett diverse mammor som fått massor av missfall och liknande, en bebis där de inte kunde se vilket kön den hade och en bebis med en 1½ kg tumör på ryggen. Jag vet inte riktigt varför jag tittar på programmet, men ändå stänger jag inte av. Alla bebisar som föds är blå, små, nästan helt orörliga och väldigt blodiga. Dessutom får man se mycket annat gojj. Närbilder av kejsarsnitt och annat snusk, men så fort det anas en snippa så suddas det. Otroligt amerikanskt.

Jag har inget minne av att Kotten var så där blå och orörlig när han kom ut. Men det kanske beror på att alla bebisar som föds på tv väger typ 2 kg och Kotten vägde dryga 4. Han kom utpromenerande med fotbollsdojjor och cylinderhatt.

Nu är det ett par som döper sin son som ligger i kuvös, bara ifall att... Nej, nu byter jag kanal!


Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Bra gjort att byta kanal!

Finns det inget som du önskar att du gjorde istället, någon dröm du kan pyssla med nu när du har tid? Typ lära dig något nytt, starta ett företag eller vad som helst!?

Fast jag kan verkligen förstå det där att man fastnar framför teven istället... därför är det lite skönt att vi inte har tv.



Jag kollade typ i Baby cool efter mössmönstret men har gjort om det mycket. Jag fick sy tre mössor innan en blev tillräckligt stor!!

Postat av: Karin

Jag har också fastnat för det där programmet. Men jag skyller på att det är precis innan Jon and Kate + 8 börjar. Det programmet ser jag lite som terapi, om Elliot är jobbig så har de ju det tusen gånger värre med sina åtta barn. Men jag tror att du nog bör byta kanal eller pyssla eller något annt, kan kan bli knäpp för mindre liksom...

2010-02-12 @ 10:31:09
Postat av: Skolfröken

Nej usch. Sånt där fastnar jag också för. Häromveckan kollade jag på en svensk dokumentär om för tidigt födda barn. Det var ett par som hade tvillingar också. VARFÖR tittar jag på det här? undrade jag hela tiden medan jag satt och storbölande för att det var så sorgligt. Man är ju inte riktigt klok...

2010-02-12 @ 15:08:42
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits