Kotten ska bli storeKotte!

När jag var gravid med Kotten insåg jag att jag inte är särskilt bra på att vara gravid. I alla fall inte när det gäller den mentala biten. Jag oroar mig för mycket. Jag oroade mig över att något skulle vara fel och att något skulle gå på tok. Till slut när han väl kom ut och var frisk och kry och alldeles, alldeles riktig och underbar så blev jag nästan chockad. Jag hade oroat mig så mycket så jag knappt vågade tro att det skulle komma ut en riktig fantastisk bebis.

Likadant är det denna gång. Från att det där andra strecket dök upp på graviditetstestet har jag oroat mig. Varit nojig och nervös och säker på att något ska gå på tok. Precis som förra gången. Ännu är jag inte helt lugn, men ultraljudet idag lugnade mig lite. Bebisen mådde bra. Hen hade ett hjärta som slog, en hjärna som såg ut som den skulle, hela bröstkorgen full med andra viktiga organ och två armar och två ben. Hen låg väldigt stilla med benen i kors och ena armen bakom huvudet, det såg riktigt avslappnat ut. Men jag nojade ju förstås på en gång och undrade om hen inte låg lite väl stilla. Men sköterskan lovade att hen hade rört på sig precis som hen skulle, så jag får väl lita på det.

Det känns i alla fall fantastiskt roligt att Kotten ska bli storebror och att vi ska bli fyra i familjen. Vi har försökt förklara för honom att det ligger en bebis i magen och när man frågar vad som bor i magen säger han bebis och så hejar han på den och klappar och pussar på magen. Om allt går som det ska kommer han vara cirka två år och en månad när bebisen kommer ut, och det känns också bra. Men jag vet med mig att jag inte kommer sluta noja och oroa mig förrän bebisen är ute. Peppar, peppar...

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Jag grattulerar här också!!

nu verkar det ju som en ännu sämre ide´att kolla på de där dumma teveprogrammen ;)

kram!

Postat av: Skolfröken

Hurra för er! Jag anade att det var på gång i nåt inlägg för nån månad sen, men tänkte att det är bäst att inte säga nåt :-)



Och skönt att allt såg bra ut idag, tänk om det hade varit två :-)



Har du mått likadant som sist, illamående osv? Tycker du att det är jobbigare denna gång? Eftersom du har Kotten att ta hand om och inte bara kan sova. Jag tycker att det är sjukt jobbigt, idag somnade jag till Pingu :-)



Stort grattis igen!

2010-02-16 @ 21:03:35
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com
Postat av: Skolfröken

Ni måste typ ha samma datum som vi förresten :-) Juli va?

2010-02-16 @ 21:04:31
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com
Postat av: Pulver-Eva

Kram

2010-02-17 @ 00:36:21
Postat av: Västmanländskan

Grattis! :)

2010-02-17 @ 21:39:54
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Stort grattis! Vad roligt!

2010-02-18 @ 09:04:28
URL: http://tystiklassen.blogspot.com
Postat av: mrs Pitepalt

Tack allihopa! Det känns superskoj!

2010-02-18 @ 10:22:14
Postat av: Estella

Stort grattis! Vad roligt :-)

2010-02-20 @ 10:13:19
URL: http://studentlya.blogspot.com
Postat av: Hanna F

Grattis! Vad roligt! Vår lille prins, som är ungefär jämngammal med Kotten kommer också bli storebror, det blir 2 år och 2 månader mellan mina barn. Jag oroar mig mest just nu för hur avundsjuk storebror kommer att vara, stackarn kommer inte fatta vad som drabbat honom.

2010-02-20 @ 11:51:36

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits