Inskolning

Idag har Kotten och jag varit på inskolning på förskolan, andra dagen. Vi kom dit klockan nio och gick hem klockan tre, och OMG! Vad jobbigt det var. Inte för att Kotten var väldigt ledsen eller klänging, men bara för att det var så lång tid. Lång tid att sitta på små korta stolar, lång tid att småprata med andras barn som man inte förstår vad de säger och som bara ska mata en med små plastskedar, lång tid att vara låtsasfröken hela dagen. Dessutom dricker fröknarna inte kaffe förrän mellis. Det är väldigt många timmar utan kaffe!

Men Kotten verkar nöjd, och det är det viktigaste. Men det ska bli skönt när han får vara där själv och jag inte ska vara där. Inte för att jag inte ska vara med Kotten utan för att jag inte ska vara på förskolan, all heder åt förskolelärare! Dessutom inbillar jag mig att jag kommer göra en massa saker om dagarna när jag är hemma själv, förutom att hänga på arbetsförmedlingen och gå på spännande möten förstås, jag vill baka och pyssla och dona. Men troligtvis kommer jag bara sitta framför TVn och titta på tv-serier på dvd. Only time will tell...
 


Kommentarer:
Postat av: Rigmor

Åh vad roligt att han börjat nu! Det läskiga är att de känns så stora hux flux... =) Verkar han gilla läget? L vill ju inte gå därifrån... =)

Kram kram

2010-01-26 @ 20:25:09
Postat av: Skolfröken

Hehehe. Jag är faktiskt ledsen för att jag inte var med alls på inskolningen, men jag kan verkligen förstå att det känns lite tradigt efter ett tag :-)



Kul att han verkar gilla det! Hur länge är er inskolning? Vi höll på i tre dagar, sen var de själva.

Postat av: mrs Pitepalt

Rigmouren - Det känns ju lite läskigt att lämna honom där. Hur ska han klara sig utan mig, han är väl fortfarande liten som en tesked, eller?



Skolfröken - fyra dagar vara hela tiden och sedan lämning i morgon, det känns spännande. Men inte lika jobbigt de här andra dagarna. De andra barnen är ganska söta också. Men förstås inte lika söta som Kotten...

2010-01-28 @ 20:23:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits