Snark...

Nu har Palten börjat jobba. Det innebär att jag och Kotten hänger själva hemma. Han börjar förskola nästa måndag och hela den här veckan har vi haft häng. Jag menar verkligen hela. På nätterna ska han ligga tryckt mot mitt ansikte och hålla runt min hals. Mysigt kanske ni tänker och visst, lite mysigt... om han somnar så och inte ligger och bökar runt och sparkar med sina hårda små fötter och blir arg om han känner mitt hår i nacken och måste veva ännu mer med armarna. Jag hoppas att inte nästa vecka blir likadan för då kommer jag sälja honom på Blocket.

I går var jag på en intervju. En tjänst på bara 30%, två dagar i veckan och de skulle intervjua fler personer. Läskigt hur lite jobb det finns. Dessutom ringde de nu om någon tjänst på en högstadieskola, svenska och so, vilket ju inte egentligen är min kombination. Jag är lite skeptiskt till att agera Kottens nallebjörn på nätterna medan Palten jobbar långt bort i stan hela veckorna och sedan jobba heltid med en pendling på säkert 45-50 minuter enkel väg. Då tror jag nog att jag säljer mig själv på Blocket.

Varför är allt så jobbigt. Jag har så länge gått omkring och trott att allt ska bli kanon så fort vi får eget boende och kommer närmare släkt och vänner. Och nu blev det snarare ännu krångligare och vi känner ändå att vi inte bor tillräckligt nära. Blir man aldrig nöjd? Fast nu tror jag allt känns ännu jobbigare eftersom jag knappt sover om nätterna. Kan de inte sälja sömn på Blocket??

Kommentarer:
Postat av: Dr. Snuggles

Det ordnar sig! Mamma brukar säga att man ska tänka på allt som om det var några år sen. Typ, om tre år så kommer du inte oroa dig så mycket över det här. Jag vet inte om det hjälper. Lät inte lika bra som när mamma säger det. Men det ordnar sig!

2010-01-15 @ 12:21:19
Postat av: Estella

Kanske kan du passa på att prova något annat jobb än läraryrket nu eftersom det ser ut som det gör?! Tror det finns många som vill ha medarbetare med pedagogisk erfarenhet... Hoppas det går bra med jobbsökandet iaf!



Postat av: Skolfröken

Vilka ämnen har du, är det svenska och religion? Har lite koll på några kompisar som ska läralyfta sig/vara föräldralediga så jag vet att det kommer ut jobb, vik i och för sig, men ändå.

2010-01-16 @ 11:11:10
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: Skolfröken

Kom på en sak till: en kompis till mig har precis startat ett företag som ska erbjuda distansutbildning i gymnasiekurser. Hon söker folk som kan jobba med det. Vill du ha info så kan jag skicka ett mail eller skriva ett facebookmeddelande?

2010-01-16 @ 11:13:17
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: mrs Pitepalt

Dr S - Hon är så klok din mamma, och hon har ju rätt. Men det är svårt att tänka så när tre år sedan är just nu.



Estella - det löser sig nog, men tack!



Skolfröken - ja, svenska och religion. Det där med din kompis lät ju intressant, du får gärna skicka ett mail.

2010-01-17 @ 10:08:18
Postat av: Karin

Håll ut, det blir bättre! Det måste det bli, för annars kan vi erbjuda köp 2 betala för 1 på Blocket... Mitt monster röjer runt här hemma och tömmer alla lådor och blomkrukor han kan i rasande fart medan jag förgäves försöker städa undan efter honom. Bara den här korta internetstuden kommer att stå mej dyrt..suck. MEN, det var väldigt trevligt när vi fick komma och hälsa på! Vi var väl lite lätt snurriga mannen och jag, men mysigt var det. Hoppas verkligen vi kan göra det snart igen.

2010-01-18 @ 11:07:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits