Allra finaste Kotten!

Fortfarande inget Knyte och eftersom det ju ändå är hela fem dagar kvar till BF får jag väl försöka att inte klaga. Men man är ju väldigt sugen på att träffa den lilla nu. Dessutom är det sjukt varmt inne hos oss så det känns extra jobbigt att vara höggravid nu.

Men Kotten underhåller så gott han kan. Hans favoritfilmer är Toy Story I och II, och de är faktskt riktigt bra tycker jag också. Kotten gillar att härmas och det gör han även med dessa filmer. Sjunger "Jag är din bästa vän" och "När nån tyckte om mig, då var livet underbart" och ropar "mot oändligheten och vidare" och "spring som vinden, Bullseye!" Dessutom säger han egna roliga grejer som får oss att ännu mer inse att vi nog har världens bästa son. En sådan sak var när vi var hos Bratwurstarna i förra veckan och fru Bratwurst tog en bild på Palten med sin iPhone som får människor att se väldigt tjocka ut. Jag skrattade så jag trodde förlossningen skulle dra igång och tårarna rann. Kotten blev väldigt fundersam på vad som var fel med mig och sa oroligt "mamma, lugna ner dig nu!" Och i morse när vi var i badrummet tillsammans tittade han upp på mig och sa "mamma, vad snygg du är i håret!"

Fina, härliga Kotten! Du är en helt en egen individ som tycker om att ha saker på huvudet, nagellack på tårna, leka med duplo och springa snabbt som vinden. Snart ska du bli storebror och jag hoppas att det blir så där bra som vi tror det ska bli. Att du är lika förtjust i din egen bebis som du är i andra bebisar i din närhet. Att jag fortfarande kommer vara din bästa mamma och att du inte kommer känna dig alltför åsidosatt. Fina Kotten, jag är din bästa vän!

Kommentarer:
Postat av: Barbasyster

Kloka fina lilla Kotte.

2010-07-06 @ 00:29:24
Postat av: Evasleva

Mysmys! jag fick en tår i ögat. Kotten blir nog världens bästaste storebror.

Postat av: Hanna F

Vilken härlig kärleksförklaring till Kotten. Verkar vara en klok och urmysig pojke. Min son som är 2 år och som ska bli storebror i september är inte alls intresserad av bebisar och jag fruktar att han kommer bli en extremt svartsjuk storebror. Hoppas jag har fel!

2010-07-07 @ 10:28:44
Postat av: mrs Pitepalt

Barbasyster - klok som en bok.



Evasleva - vi hoppas på det!



Hanna F - Självklart är han superklok och mysig, och ganska intresserade av andra bebisar. Men svartsjuk lär han nog också bli. Med råge...

2010-07-08 @ 22:41:09

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits