En liten uppdatering

Nu är vi hemma igen efter en och en halv vecka på Smögen. Det har varit väldigt fint väder för att vara västkusten, vi brukar ha regn och blåst när vi är där men nu var det fint åtminstone en viss del av varje dag. Vi har badat, snorklat, fiskat och ätit goda grejer. Vi glömde ta med någon digitalbox så ingen TV har vi haft, men det har varit ganska skönt.

På hemvägen stannade vi på Skara sommarland och Kotten och Palten åkte karusell, bil och vattenrutschkana. Jag gick mest runt och kände mig höggravid och kunde inte åka någonting. Jag försökte åka rutschkana med Kotten en gång och det slutade med att jag slog i knät i botten och fick halta omkring resten av besöket. Dessutom var det fullt med ungar som glodde på min jordglobsmage, och då snackar vi glodde. Antingen stod de bredvid mig i kön till glassförsäljningen och stirrade rakt in i naveln som om vet hade varit en bilolycka eller så mötte jag dem när jag vaggade runt mellan poolerna och de fastnade med blicken på magen så att de var tvungna att vända sig om när jag gått förbi. Jag får väl vara tacksam så länge det är barn och inte vuxna som glor så där.

Idag har vi åkt runt till lite olika butiker och letat efter ditten och datten. Några av de där dattarna var en potta och kalsonger till Kotten, operation potträning är inledd. Hittills har inget kiss hamnat i pottan och lite i kalsongerna. Dessutom var vi i en second hand-affär där vi hittade en fin teakbokhylla. Den var superbillig och i fint skick, men vi kunde inte riktigt placera den i vårt hem., så trots alla våra år av loppisbesök gjorde vi misstaget man inte får göra, nämligen att inte köpa när man stöter på ett fynd. När vi nu fyra timmar senare kom på att vi ju faktskt ville ha hyllan var den borta. J-a skit! 

Ikväll ska vi äta god middag, fira tre år som gifta och antagligen byta en hel del kissiga brallor. Ingen bebis än, Knytet ligger i tryggt förvar i magen. Det är elva dagar kvar till BF och säkert dubbelt så långt tills hen verkligen kommer ut. Jag längtar!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits