Snack och studs

Idag har jag varit hos barnmorskan och lyssnat på Knytet och mätt magen. Det var första gången jag var där sen november så det var verkligen på tiden. SF-måttet var samma som för Kotten i samma vecka, så det lär väl bli ännu en jättebebis som ploppar ut i juli någon gång. I väntan på att Knytet ska komma tittar jag på hemmafilmer av Kotten när han var liten. Om man  bortser från att man måste lyssna på min bräkiga sörmländska så är det mycket trevligt.

I helgen har Kotten börjat prata på ett helt nytt sätt. Förut sa han alltid orden ett och ett, men nu säger han allt två ord i taget utan mellanrum. Kommermamma. Kommerpappa. Vinkafönstret. Ätavåfflor. Låter mycket roligt. Förutom i natt när han var vaken mellan halv fem och kvart över sex och snackade. Snackade och pillade på mig och ville ligga nära, nära. Gärna med ansiktet tryckt med mitt ansikte. Det var lite svårt att sova så. Speciellt när Knytet låg inne i magen och hoppade studsmatta på min urinblåsa. En innehållsrik natt helt enkelt.


Kommentarer:
Postat av: Nocken

Stor mage = stor bebis behöver ju inte vara sant. Jag hade ju stor mage men pytteliten bebis förra gången det begav sig. Nu har jag också stor mage men vem vet vi kanke byter denna gång? Du - liten bebis, jag - stor bebis?

2010-03-30 @ 22:00:38
Postat av: mrs Pitepalt

Ja, man kan ju hoppas, men troligt är det inte. Mår du bra annars?

2010-03-31 @ 10:28:38
Postat av: Nocken

Mår bara bra men skulle lätt kunna klämma ut den om jag fick. Men det är väl bara att vänta fint i två månader till...

2010-04-01 @ 21:24:48

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits