You can call me Alfons...

Jag går in på bloggen varje dag och tänker att nu ska jag skriva något bra, men det blir aldrig något skrivet. Varken bra eller lite så där halvt poänglöst.  Jag har ingen inspiration att skriva och inget spännande händer. Jag tänker att jag ska skriva men först ska jag bara...
*Jag ska bara ta kort med min nya kamera. Jag har köpt en systemkamera men det medföljande minneskortet fanns inte inne så nu ligger den tjusiga, tjusiga kameran på en hylla i sovrummet och väntar på att användas.
*Jag ska bara baka något ur Leilas
nya kokbok som jag köpt. Den kom med posten förra veckan, men ännu har inget bakats. Kanske sker det när fru Bratwurst och hennes nya lilla miniwurst kommer och hälsar på, när det nu blir (hint-hint, fru Bratwurst...)
*Jag ska bara köpa färg till utemöblerna så de kan få bli vackert turkosa istället för som nu lite slitna och träfärgade.
*Jag ska bara hänga tvätt/tvätta tvätt/stryka tvätt/plocka in disk/plocka ur disk/plocka undan leksaker/bädda...
*Jag ska bara pyssla och sy allt jag tänker att jag ska hinna innan Knytet kommer.
*Jag ska bara boka in vår resa till Muminvärlden som vi tänkt hinna med innan Knytet kommer, och Palten ska i sin tur bara hinna lära sig hur man frågar efter vägen till BB på finska. Han är orolig över att Knytet ska få komma ut när vi är bortresta, men jag är helt säker på att även detta barn kommer ligga och trycka så länge som möjligt. Kotten låg tolv dagar, vi får väl se hur länge lillebror/lillesyster ligger kvar.
*Jag ska bara ladda mentalt inför biobesöket på torsdag. Jag och sytrarna på Sex and the city 2, kan det bli bättre?! Sist vi var på bio alla tre tror jag att vi såg Änglagård 2. King Lear retades med mig och Barbasyster hela vägen hem eftersom vi grinat så mycket när Gottfrid dog.
*Jag ska bara hämta Kotten från förskolan. Trots att mina dagar oftast här helt oplanerade känns det ändå som om timmarna bara flyger förbi och klockan är helt plötsligt nästan tre och jag måste stressa iväg och hämta honom. Som nu. Nyss var klockan tio och nu är den fem över halv tre och jag måste byta om från världens största mjukisbyxor och hemmafrisyr och vagga iväg och hämta Kotten. Så när jag har klarat av alla de sakerna ska jag skriva något bra. Jag lovar. Jag ska bara...

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

men jag är ju jätteintressad av allt så skriv! :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits